کد خبر: 950329
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
گفت وگوی "جوان آنلاین" با رئیس فدراسیون وزنه برداری
سال ۹۷ برای وزنه برداری کشورمان سال خوبی بود. سال پر افت و خیزی که موفقیت‌های خوبی نصیب وزنه برداری کشورمان شد. از قهرمان جوانان جهان گرفته تا نایب قهرمانی بزرگسالان در ترکمنستان. هفتم اردیبهشت ۹۸ پایان ریاست علی مرادی بعنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری است و برای انتخابات هم ۸ نفر توانستند جواز حضور در انتخابات را کسب کنند. به همین بهانه گفت: وگویی با مرادی رئیس فدراسیون داشتیم.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: رییس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره عملکرد سال گذشته فدراسیون گفت:همان طور که می‌دانید ما سال پرافت وخیزی در سال گذشته داشتیم. سالی که وزنه برداران ما توانستند عملکرد خوبی را رقم بزنند. خدا را شکر وزنه براداران ما در سطح جوانان بسیار خوش درخشیدند و نتایج بسیار خوبی را کسب کردند. یکی ازاین موفقیته‌ای نسبی حضور موفق در بازی‌های آسیایی جاکارتا بود.
مرادی: سال ۹۷ عملکرد وزنه برداری نسبت به سال‌های قبل بهتر بودوی افزود:ما در سال گذشته برای سومین بار پیایی در رده جوانان توانستیم بر سکوی قهرمانی بایستیم و و در رده نوجونان هم نایب قهرمان شدیم. در مسابقات جهانی ترکمنستان با وجود اینکه فقط ۸ وزنه بردار را اعزام کرده بودیم دربرابر تیم‌های سرشناس که با ترکیب کامل ۱۰ نفر حضور پیدا کرده بودند توانستیم نایب قهرمان شویم. در کل سال بسیار خوبی را در رده‌های بزرگسالان و جوانان و نوجوانان سپری کردیم که امیدوارم این روند رو به پیشرفت همچنان ادامه یابد.
مرادی با اشاره به حمایت‌های همه جانبه وزارت ورزش از این رشته اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار در این رشته که صورت گرفت توانستیم با حمایت همه جانبه وزارت ورزش، وزنه برداری بانوان را راه اندازی کنیم ودر پی آن اردو‌های خوبی را برگزار کنیم. طبق برنامه ریزی‌های مان اعتقاد زیادی به وزنه برداری بانوان دارم و به آینده وزنه برداران خوشبیم هستم. امیدوارم با انگیزه‌ای که در بین آن‌ها وجود دارد در مسابقات نتایج خوبی کسب کنند.
رییس فدراسیون وزنه‌برداری در ادامه خاطر نشان کرد: با حمایت وزارت ورزش توانستیم در مدت چهار سال گذشته بیش از۵۰۰ نمونه آزمایش داخلی و بین المللی از ورزشکاران قبل از مسابقات گرفته شود که خدا را شکر فقط یک نمونه مثبت تایید شد و این نشان دهنده این است که ما به هدف مان یعنی در بحث دوپینگ و ورزش پاک به یک هدف اصلی رسیده‌ایم. امروزه وزنه برداران ما در جهان در سطح بسیار بالایی قرار دارند و تقریبا در تمامی مسابقات بین المللی حضوری فعال دارند و نتایج خوبی کسب می‌کنند.
وی درباره انتخابات فدارسیون هم اظهار داشت: ببیند هر کسی که وارد انتخابات می‌شود قطعا برای حمایت از این رشته پا به میدان می‌گذارد. از ۱۰ نفری که پیش از این در انتخابات شرکت کردند ۸ نفر تایید شدند و دو نفر هم به دلیل شرایط مدیریتی نتوانستند شرایط لازم را داشته بشاند به هر حال آرزوی موفقیت برای همه را دارم و می‌دانم هدف فقط اعتلای ورزش وزنه برداری است که در راس همه امور قرار دارد.
مرادی در خاتمه درباره وضعیت سهراب خاطر نشان کرد: بعد از سفر سهراب و دکتر معتمد به آلمان، پزشکان معالج سهراب اعلام کردند این وزنه بردار نیاز به عمل جراحی ندارد. کادر فنی با همراهی دکتر نوروزی اقدامات و تمرینات این وزنه بردار را شروع کرده اند و به تمرینات برگشته است البته بی شک اگر سهراب نیاز به عمل داشت ما حتما مقدمات این کار را انجام می‌دادیم تا بتوانیم او را به المپیک برسانیم. سهراب مرادی سرمایه ملی است و درمان او هم پروژه بزرگی است. هر مسئله‌ای که به نفع او باشد را باید انجام دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار