کد خبر: 947802
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
مستند «ایستگاه پایـانی دروغ» به عملیـات تعقیب و مراقبت و نفوذ دستگاه اطلاعاتی ایران در میان فعالان شبکه آمدنیوز می‌پردازد.
مصطفی محمدی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مستند ایستگاه پایانی دروغ که شب گذشته از رسانه ملی پخش شد نشان می‌دهد چگونه سرشاخه‌های کانال آمدنیوز طی یک عملیات پیچیده در بستر واتس‌آپ رهگیری و با نفوذی رعدآسا با همه زیرساخت‌هایشان در تور جامعه اطلاعاتی ایران گرفتار می‌شوند. روح‌الله زم معروف به نیما زم که مدت‌ها در رصد جامعه اطلاعاتی کشور قرار دارد با تدبیر مسئولان امنیتی در مسیری جدید هدایت می‌شود و این امر بسیاری از گره‌های امنیتی حلقه‌های دشمن و سرسپردگان خارج‌نشین آن‌ها را می‌گشاید.
ماجرا از این قرار است که نیما زم در پناه چند لایه از سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی و با تغذیه مستمر از سوی سازمان سیا و موساد قصد داشت به لیدر آشوب‌های عمومی و براندازی در ایران تبدیل شود. وی از طریق کانال آمدنیوز تلاش می‌کرد به مخاطبان خود بباوراند که دسترسی‌های ویژه و بسیار سطح بالا به اسناد به کلی سری در جمهوری اسلامی دارد و می‌تواند پشت پرده موضوعات سیاسی و اجتماعی ایران را قبل از دیگران با جزئیات فاش کند. او اگر چه کوچک است، اما یکی از مهم‌ترین دارایی‌های دشمنان ملت ایران محسوب می‌شود و برای آن‌ها آنقدر ارزشمند است که همه شبکه اپوزیسیون خارج از کشور را به او متصل می‌کند. اما شاه‌کلید اطلاعاتی ایران او را وارد بازی خود می‌کند و نشان می‌دهد اخبار مثلاً سری آمدنیوز پای کدام بساط پخت و پز می‌شود و سلطان اوهام یعنی روح‌الله زم تا چه حد فریفته شده است.
منبع خبری فوق‌سری آمدنیوز در فرآیندی پیچیده و فنی از جایی در زمین اطلاعاتی ایران بازی می‌کند در حالی که چندین سرویس اطلاعاتی همزمان هدایت و حفاظت نیما زم را بر عهده دارد. این مستند به خوبی نشان می‌دهد زم تا چه حد احمق است و در خوراندن داستان‌های مضحک به او تا کجا می‌توان جلو رفت، بنابر این می‌توان به راحتی اخبار مثلاً فوق‌سری ساخته و پرداخته و به او قالب کرد و همه این داستان‌ها بی‌کم و کاست در آمدنیوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
دمتون گرم.واقعا حال کردم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار