کد خبر: 946390
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت ۱۵۸ واحد صنعتی و تولیدی در این استان در بخش صنعت خودرو خبر داد.

بهروز اسودی گفت: تعداد 58 واحد صنعتی تولید کننده قطعات خودرو به صورت مستقل در استان سمنان فعال می باشد و دارای پروانه بهره برداری هستند وبالغ بر 100 واحد تولیدی نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش صنعت خودرو فعالیت می کنند.

وی همچنین از تولید 788 نوع قطعه خودرو در استان سمنان خبر داد و افزود: از تعداد 9185 نوع قطعه ی خودرو دارای شناسه فنی تعداد 788 نوع قطعه در استان سمنان تولید می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: این استان در زمینه تولید انواع خودروهای سبک و سنگین نیز فعالیت می کند بطوریکه انواع خودرهای سنگین از قبیل لودر ، کامیون ،اتوبوس و خودرو سواری در سمنان تولید می شود و بیش از 80 درصد اتوبوس های شهری وبین شهری کشور از تولیدات شرکت عقاب افشان استان سمنان می باشد .

اسودی همچنین از استقرار یک واحد از دو واحد تولیدی کشور درزمینه تولید سلولهای خورشیدی دراستان سمنان خبر داد و اظهار داشت: تعداد 15 واحد داروسازی انسانی ، دامی و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی در این سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به مزیت های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: این استان در بخش تولید مواد شوینده و پودرهای شوینده دارای واحدهای تولیدی و برندهای مطرح درسطح کشور است و حجم عمده ای از محصولات آن دراستان تولید می شود که علاوه بر برطرف ساختن نیاز داخلی کشور در زمینه صادرات نیز این محصولات دارای ارز اوری بالا هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر