کد خبر: 945435
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
اولویتی که بعد از راهپیمایی انقلابی مردم در ۴۰ سالگی انقلاب باید مورد توجه باشد
فروزنده: همه باید بدانند مسئولان ما نمایندگان همین ملت هستند؛ ملتی شجاع و ملتی مقاوم، مسئولان هم باید در مقابل زیاده‌خواهی استکبار که امریکا و اروپاست بایستند و دیگر از اعتماد به آن‌ها دست بردارند و با تمام توان و تلاش خود و با همت مردم ظرفیت‌های داخلی را فعال کنند، بی‌شک هر جا مردم نقش ایفا کنند مشکلات حل خواهد شد.
امیرعباس رسولی
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حضور گسترده مردم در سراسر کشور در روز ۲۲ بهمن امسال نیز نشان داد جامعه ایرانی به رغم فشار‌های اقتصادی غرب و کم‌کاری و ناتوانی افراد و احزاب در داخل کشور همچنان به آینده انقلاب اسلامی امیدوار است و ناکارآمدی‌های امروز را به پای اصل انقلاب نگذاشته و آن را ناشی از عملکرد افراد و گروه‌هایی می‌داند که به هر شکل ممکن تلاش می‌کنند توسعه کشور را بر مبنای تفکر لیبرالی و نه بومی دنبال کنند.

حضور خیره‌کننده مردم در راهپیمایی امسال نشان داد علقه‌های اعتقادی و انقلابی مردم با انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلامی با تحریم و تهدید نظام سلطه کمرنگ نمی‌شود و مردم همچنان به اصلاح امور در جهت مرتفع‌شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی امیدوارند. از بهمن ماه سال گذشته تاکنون ایالات متحده امریکا بیشترین فشار‌های تبلیغاتی و اقتصادی را بر افکار عمومی داخلی ایجاد کرد تا به گفته جان بولتون انقلاب اسلامی ایران رنگ ۴۰ سالگی را نبیند.

بدون تردید مردم بدترین مقطع زمانی معیشتی خود را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه می‌کنند و بر اساس برآورد غربی‌ها و یک طیف سیاسی نشانه‌دار داخل کشور مردم نباید ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را جشن می‌گرفتند، اما تجربه نشان داده است هر زمان فشار و محدودیت‌های بین‌المللی علیه جامعه ایرانی رو به افزایش بوده و یک طیف غرب‌زده داخلی تلاش‌های خود را جهت وابسته‌کردن کشور به غرب افزایش داده حضور مردم گستره بیشتری به خود گرفته است.

نکته حائز اهمیت آنکه حضور گسترده و قابل توجه مردم در استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور نباید این تلقی را ایجاد کند که مردم از عملکرد دولتمردان یا سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی رضایت دارند بلکه همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرموده‌اند مردم نسبت به وجود برخی از مشکلات و کاستی‌ها گله‌مند هستند، اما با این حال پای انقلاب نشسته‌اند و به آینده کشور امیدوارند.

به هر روی آنچه باید بعد از حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مورد توجه ویژه قرار بگیرد این مسئله است که مسئولان کشور به ویژه دولتمردان و بعد از آن منتخبان ملت در مجلس و سایر نهاد‌ها در جهت مرتفع کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها گام بردارند و به جای توجیه‌تراشی و فرافکنی و حواله دادن مشکلات به اصل نظام و حاکمیت اسلامی، گام‌هایی عملیاتی در این جهت بردارند.

مردم عملکرد مسئولان را از اصل انقلاب تفکیک کردند

لطف‌الله فروزنده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و معاون رئیس‌جمهوری سابق در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور باشکوه و باصلابت مردم موجب عزت ملت و عزت جامعه اسلامی شد و صمیمانه باید از مردم در این رابطه تشکر کنیم. مردم عزیز ما نشان دادند با رهبری انقلاب پیوند دیرینه و نسبت به کشور و دین‌شان علاقه دارند. وی با بیان اینکه پیام مقاومت ملت واقعاً افتخار‌آمیز بود، ادامه داد: مردم ما به خوبی دستاورد‌های انقلاب را می‌شناسند، اینکه استقلال، آزادی و پیشرفت به معنای واقعی در کشور وجود دارد را به‌خوبی می‌دانند و به استکبار جهانی نشان دادند محکم پشت‌سر رهبرشان ایستاده‌اند و در برابر یاوه‌گویی‌های مستکبران مقاومت خواهند کرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: دشمنان ما باید دست از شرارت بردارند و باید بدانند مسلماً هر چه دشمنان شرارت بیشتری داشته باشند مردم ما قوی‌تر و مستحکم‌تر مقاومت خواهند کرد. وی در مورد وظیفه مسئولان در قبال مردم هم گفت: مردم ما صحنه‌های زیبایی را خلق کردند، مسئولان ما باید قدر مردم را بدانند و با تمام توان به آن‌ها خدمت کنند. فروزنده تأکید کرد: مردم ما در چند ماه اخیر فشار‌های اقتصادی زیادی را تحمل کرده‌اند و به رغم اینکه از بی‌مدیریتی‌ها و عدم کارآمدی‌ها و رانت و فسادی که بعضاً وجود داشته گله داشتند، اما عملکرد برخی از مسئولان را با اصل انقلاب تفکیک کردند و نشان دادند به دنبال ارزش‌های انقلاب هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: حقیقتاً اگر ما ارزش‌های انقلاب را در سطح بدنه اجرایی‌مان پیاده کنیم بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

معاون رئیس‌جمهوری سابق اضافه کرد: امیدواریم مسئولان ما درس گرفته و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند و در پایان سال و نزدیک شدن به سال جدید گشایشی در امور اقتصادی مردم ایجاد و بستری را فراهم کنند که این مردم خوب، متدین و انقلابی بتوانند سال جدید را به خوبی آغاز کنند.
وی تأکید کرد: همه باید بدانند مسئولان ما نمایندگان همین ملت هستند؛ ملتی شجاع و ملتی مقاوم، مسئولان هم باید در مقابل زیاده‌خواهی استکبار که امریکا و اروپاست بایستند و دیگر از اعتماد به آن‌ها دست بردارند و با تمام توان و تلاش خود و با همت مردم ظرفیت‌های داخلی را فعال کنند، بی‌شک هر جا مردم نقش ایفا کنند مشکلات حل خواهد شد.

حالا زمان خدمت به مردم است

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن که بسیار باشکوه و گسترده بود، مسئولیت همه ما را سنگین‌تر کرده است.
وی افزود: ۴۰سالگی انقلاب که در پس آن پختگی وجود دارد منجر به آن شده که جمهوری اسلامی ایران به قله‌ها رسیده و از سختی‌های متفاوت بگذرد و به فرایند ثبات رسیده و به سراشیبی پیشرفت برسیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به آرمان‌های اوایل انقلاب بازگردیم چراکه این انقلاب براساس مکتب عدالت‌طلبی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین و مقابله با اشرافی‌گری شکل گرفته بود، ضمن اینکه مسئولان هم باید به میان مردم آمده و بدانند همگان از آن‌ها حمایت می‌کنند.
وی تأکید کرد: عمده مشکلات مردم اقتصادی، معیشتی و بیکاری جوانان است ولی مردم از تبعیض‌ها ناراحت هستند و گلایه دارند، ضمن اینکه قرار نیست پسر من نماینده بتواند به راحتی استخدام شود و اطرافیان مسئولان شرایط خوبی داشته باشند، اما مردم به دنبال کار و شغل بگردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد و بیان اعتراض جا و شرایط خود را دارد که می‌توان در کرسی‌های آزاداندیشی و در مناظره‌ها به یکدیگر انتقاد کرد، اما باید بدانیم که راهپیمایی ۲۲بهمن در تراز انقلاب اسلامی است و نباید انتقادات را به آنجا ببریم و کاری کنیم که مسئولان به این راهپیمایی نیایند. وی گفت: امروز مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن سراسر کشور سنگ تمام گذاشتند و مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کردند و حالا زمان خدمت است.

مسئولان گره از مشکلات مردم باز کنند

قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در صحنه حضور پیدا کردند و تحریم‌های امریکا و فشار‌های اقتصادی و معیشتی، بیکاری و... هم نتوانست مانع از حضور پرشور مردم در راهپیمایی امسال شود. خیلی‌ها به دنبال این بودند که مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور کمرنگ‌تری نسبت به سال‌های قبل داشته باشند، اما مردم ما همیشه با وجود مشکلات پای انقلاب بوده‌اند و خواهند بود و حضورشان در راهپیمایی امسال نمونه بارز و عینی پشتیبانی مردم از نظام است و مشکلات اقتصادی نتوانست مردم را از حضور در صحنه باز دارد. طیار خاطرنشان کرد: مردم همیشه به وظیفه خود به خوبی عمل کردند و امسال هم مستحکم‌تر از همیشه در صحنه حاضر شدند و می‌طلبد که مسئولان قدر این مردم را بدانند و تلاش کنند گره از مشکلات مردم باز کنند و این حضور پرشور مسئولیت مسئولان را در این رابطه سنگین‌تر کرد.
وی در پایان گفت: ما همیشه شرمنده مردم بوده‌ایم و امسال هم مردم با حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ما را شرمنده‌تر کردند.

آنچه مهم می‌نماید این مسئله است که برخلاف آنچه تئوریسین‌های شناخته شده غرب درباره انقلاب اسلامی ایران از روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ تاکنون در قالب طرح و ایده‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌اند، انقلاب به بلوغ و پختگی رسید و از این تاریخ به بعد باید این توقع حقیقی را انتظار داشت که مسئولان اجرایی و سایر مسئولان کشور در مسیر شکل‌گیری اهداف متعالی انقلاب اسلامی گام‌های اساسی و عملی بردارد؛ اهدافی که با نگاه به بیرون و توسعه برون‌زا قطعاً قابلیت اجرایی ندارد و نمی‌تواند گرهی از مشکلات کنونی کشور باز کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار