کد خبر: 944365
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی:
معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: بخشی از رفتار‌های ناهنجار اجتماعی در نتیجه ناآگاهی از مقررات حقوقی انجام می‌شود.
بابک محبوب علیلو در کارگاه آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ویژه روحانیون و ائمه جماعات استان، سه جرم مرتبط با خشونت «ایراد ضرب و جرح عمدی»، «توهین» و «تهدید» را جرایم اول کشور و استان اعلام کرد که از خشونت‎های کلامی یا رفتاری و فیزیکی ناشی می‌شود. 
  
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و جرایم تاکید کرد و گفت: از هرسه و نیم مورد ازدواج، یک مورد منتهی به طلاق می‌شود. 
  
علیلو، قرار گرفتن قشر نوجوان و جوان در معرض آسیب‌های اجتماعی به دلیل حضور در فضای مجازی را از جمله دغدغه‎ها عنوان کرد و افزود: در مکتب تشیع مردم به روحانیت اعتماد داشته و حرف شنوی دارند، از این رو آگاه سازی مردم توسط روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود. 
  
وی با تاکید بر آگاه کردن مردم نسبت به مقررات حقوقی، تاکید کرد: خطیبان در راستای آگاهی بخشی به مردم، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان را یاری کنند تا از این طریق بتوانیم گام‌های موثری در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و جرایم برداریم. 
  
کارگاه آموزشی کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای روحانیونی که در هیئات مذهبی و مساجد مرکز استان و شهرستان‌های تابعه سخنرانی و فعالیت دارند از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر  در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تدریس حجت الاسلام علیمددی برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر