کد خبر: 944361
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر گسترش عدالت آموزشی در استان گفت: تمامی روستا‌ها و مناطق محروم باید از امکانات آموزشی و تحصیلی برخوردار شوند.

جعفر پاشایی  در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان عجب شیر اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 17هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی استان مشغول ادامه تحصیل هستند و برای 164 روستای محروم که کمتر از چهار دانش آموز و حتی یک دانش آموز دارد یک معلم درنظر گرفته شده و این تحقق عدالت آموزشی است.
وی افزود: ماموریت ما تغییر شاخص هاست و برای ارتقای تمام شاخص ها باید هماهنگی، برنامه ریزی و مدیریت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی یکی از شاخص های ارزیابی نظام های آموزشی موفق دنیا است، افزود: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان نزدیک 100درصد است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی خاطر نشان کرد: تا پایان سالجاری سه هزار و 400 فرهنگی بازنشسته می ‌شوند که با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی و همت جمعی، در تمام کلاس های درسی معلم حضور خواهد داشت و کلاسی بدون معلم نخواهد بود.
پاشایی همچنین از راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز در عجب شیر خبر داد و گفت: با راه اندازی این مجمع، مشارکت خیران در مدرسه سازی تسهیل و بیشتر می شود.
وی همچنین از اجرای 400 برنامه گرامیداشت دهه فجر در مدارس با محوریت دانش آموزی و مدرسه خبرداد.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه افزود: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از مردم است از این رو تمامی توطئه های دشمن نیز با کمک مردم خنثی می شود.
عادل اصغر پور با بیا اینکه آموزش و پرورش نقطه شروع توسعه یک جامعه است گفت: آموزش و پرورش تشکیلاتی بنیادی است و توسعه کشور از آموزش و پرورش شروع می شود لذا به این حوزه باید توجه بیشتری شود.
وی افزود: برای بهبود شاخص آموزشی نباید نگاه سنتی داشته باشیم باید با نوآوری و برنامه ریزی این شرایط را افزایش دهیم.
وی همچنین خواستار افزایش سرانه دانش آموزی در عجب شیر شد و افزود: آموزش و پرورش شهرستان نیاز به توجه خاص مسوولان استانی در بحث اعتبارات دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر