کد خبر: 942101
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان میامی
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان میامی گفت: امسال 852 هزارو517 دوز واکسن بر علیه 9 بیماری واگیر دامی و مشترک به جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان میامی به وسیله کارشناسان بخش دولتی تزریق شده است.

غلامرضا همتیان افزود : هفت گروه فنی از دامپزشکان شهرستان در بخش کالپوش ،منطقه فرومد ومیامی برای واکسیناسیون دام ها اعزام شدند.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان میامی بااشاره به واکسینه شدن 4هزارراس دام سنگین دراین شهرستان سه نوبت در سال علیه بیماری تب برفکی افزود: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی بشدت واگیر در بین جمعیت دامی بوده که در صورت ابتلای دام به این بیماری، هزینه زیادی به دامدار تحمیل خواهد شد.
همتیان گفت: افت تولید شیر و گوشت، افت زایش، تلفات در گوساله‌ها به همراه هزینه درمان از جمله خسارت اقتصادی وارده به دامداران است.
وی باتوجه به ضرورت افزایش سطح ایمنی دام ها گفت: در این طرح که با هدف افزایش سطح ایمنی دامهای سنگین شهرستان نسبت به این بیماری اجرا گردید، تعداد 800 رأس دام متعلق به دامداران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان به صورت رایگان علیه این بیماری واکسینه شدند.
همتیان با اشاره به اینکه واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند موجب کنترل بیماری تب برفکی شود تصریح کرد: ضمن رعایت کامل ضوابط بهداشتی از تردد غیر ضروری افراد مختلف در دامداری و خرید و فروش بدون ضابطه دام خودداری شود.
وی گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری مراتب را به سرعت به اداره دامپزشکی شهرستان خود و یا سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان گزارش نمایند.
شیوع بیماری های شاربن، تب برفکی، بروسلوز، سل، آبله، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی ،طاعون می تواند زیان های فراوانی به دامداران برساند که با واکسیناسیون به موقع دام ها این زیان ها کاهش می یابد.
در شهرستان میامی واقع در شرق استان سمنان بیش از چهار هزار راس دام سنگین و 200هزار راس دام سبک وجود دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر