کد خبر: 941917
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
بسته شدن پرونده مسکن اجتماعی
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص احتمال بسته شدن پرونده مسکن اجتماعی گفت: ما باید مسکن بسازیم و اینکه چه اسمی بر آن بگذاریم، اهمیتی ندارد. این گفته معاون وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد که دولت پرونده یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص ساخت مسکن اجتماعی را بسته است.
به گزارش «جوان»، نشست خبری حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی و محمد سعید ایزدی، معاون معماری وزیر راه و شهرسازی، عصر روز گذشته در حاشیه نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری برگزار شد. در این نشست خبرنگاری پرسید آقای آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی یکی از دلایل استعفای خود را مخالفت با طرح بکوبیم و بسازیم در برنامه‌های بازآفرینی شهری عنوان کرده بود، آیا در حال حاضر چنین رویکردی در این طرح دنبال می‌شود، عشایری در پاسخ گفت: برنامه بازآفرینی شهری عمدتاً با حضور آقای رئیس‌جمهور و در قالب برنامه‌ریزی توسعه و نوسازی مسکن انجام می‌شود. اما اینکه چه رویکردی در بافت‌ها دنبال خواهد شد به نوع ساختار آن محله مربوط می‌شود. همچنین خبرنگار دیگری از مظاهریان پرسید آقای اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی همواره تأکید می‌کند مسکن با پسوند را قبول ندارم، آیا این به معنای پایان مسکن اجتماعی خواهد بود؟ که مظاهریان پاسخ داد: مهندس اسلامی می‌گویند باید مسکن بسازیم حال آنکه چه اسمی بر آن بگذاریم اهمیت ندارد؛ تعبیر وزیر این است اقدام عملی در حوزه مسکن انجام شود.

تجدیدنظر درطرح جامع وتفصیلی تهران
ایزدی درباره برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تجدیدنظر در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران گفت: خوشبختانه هم اکنون یکی از معدود زمان‌هایی است که با شهرداری به یک وفاق کامل رسیدیم؛ آقای حناچی خودش سردمدار انضباط شهری هستند و اکنون سکانداری شهرداری تهران را دارند. دو برنامه در این خصوص در دستور کار داریم؛ یکی تجدید نظر طرح جامعی است که نهاد‌ها را مجدداً احیا کنیم. برای طرح تفصیلی هم برنامه داریم، به طور مثال دره فرحزاد، دره کن، منطقه ۲۲، بلند مرتبه‌سازی‌ها و بسیاری طرح‌های دیگر در دستور کار قرار دارند.

با کلیت مالیات بر عایدی سرمایه موافقیم
خبرنگار دیگری از معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی درباره مالیات بر عایدی سرمایه پرسید که مظاهریان پاسخ داد: با کلیت این موضوع موافقیم، اما با دو شرط. اول اینکه مالیات نیز برای بازار‌های موازی وضع شود، دوم اینکه برای دوره رکود، مالیات کارایی ندارد. هم اکنون نیز در دوره رکود قرار داریم، بنابراین معتقدیم طرح مالیات بر عایدی سرمایه که هم اکنون در مجلس در دستور کار قرار دارد، باید از جامعیت لازم برخوردار باشد.
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی ساخت و ساز ایده‌آل نیست، اظهار کرد: فرآیند‌های کنترل ساختمان و نظام مسئولیتی باید روشن باشد و ساختمان، قبل از بهره‌برداری در طی فرآیند ساخت مورد سنجش قرار گیرد. این فرآیند هم‌اکنون مخدوش است، زیرا فاقد قانون و آیین‌نامه روشن هستیم. وزارت راه و شهرسازی از این نظریه پشتیبانی کرد که باید آیین‌نامه کنترل ساختمان داشته باشیم، قانون نظام مهندسی نیز باید به روزرسانی شود تا شاهد فصل نوینی در ساخت‌وساز باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار