کد خبر: 940249
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
قاسمی خبر داد
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان گفت: اولین باغ گل نرگس شهر سمنان به مساحت یک هزار و متر مربع به منظور احیای فرهنگ بومی این دیار در حال احداث است.

سید محمد قاسمی اظهارداشت: هزینه احداث باغ گل نرگس شهر سمنان بالغ بر 150 میلیون ریال برآورد شد و در حاشیه این باغ سه هزار پیاز گل نرگس و 41 اصله درخت مثمر همزمان با چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی کاشته می شود.
وی بیان کرد: طرح احداث باغ گل نرگس با رویکرد احیای این گل در شهر سمنان، در کوچه باغی واقع در ابتدای باغ راه نی کوچه و باغ محله کدیور در حال اجرا است.
قاسمی با بیان این که گل نرگس جایگاه ویژه ای در فرهنگ کهن شهر سمنان دارد، تصریح کرد: باغ گل نرگس علاوه بر شادی و نشاط بازدید کنندگان، گوشه ای از فرهنگ دیرین این دیار را بازگو می کند.
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان یادآور شد: گل نرگس سمنان به دلیل پرورش در اقلیم ویژه منطقه خشک سمنان، دارای رنگ و بوی ویژه ای است و در این شاخصه از دیگر گل های نرگس که در کشور شهره است برتری دارد.
پرورش گل نرگس در کنار نوروزخوانی، کشت سبزه، پخت سمنو و عیدانه، از آیین های نوروزی مردم استان سمنان است که در آستانه نوروز انجام می شود.
در سال‌ های اخیر در شهر سمنان تلاش شده تا پرورش پیاز گل نرگس به عنوان آیینی بومی، تاریخی و فرهنگی حیاتی دوباره یابد و چه بسا با معرفی بیشتر و همت مردم این شهر برای حیات دوباره این آیین، به عنوان گیاه شاخص آیینی، با تلاش متخصصان، صرفه ای اقتصادی و درمانی نیز برای آن جست‌ و جو شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
0
0
سلام همشهری بزرگوار من قصد خریداری پیاز گل نرگس دارم لطفا راهنمایی بفرمایید
09122736028 ترحمی از شاهرود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار