کد خبر: 939479
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
حناچی خبر داد
شهردار پایتخت در یک سه‌شنبه بدون خودرو دیگر، متروسواری کرد. پیروز حناچی روزگذشته هم به منوال هفته‌های قبل در میان مردم به آن‌ها وعده‌هایی داد؛ تکمیل مترو حد فاصل دولت‌آباد تا شهدا یکی از این وعده‌ها بود. بخشی از این خط ۹ کیلومتر طول و سه ایستگاه دارد.
چالش‌های مترو پایتخت تمامی ندارد؛ تشدید ترافیک روزافزون، آلودگی هوا بیشتر از قبل و ناقص‌بودن شبکه حمل‌ونقل شهری اهمیت مترو را به عنوان وسیله حمل‌و‌نقل عمومی پاک مطرح بیش از پیش کرده است. نبود بودجه و بی‌توجهی دولت به تکمیل شبکه‌های حمل‌و‌نقل شهری کار را به جایی رسانده که در فصل سرما و با اوج‌گرفتن آلودگی هوا، شهردار تهران لااقل هفته‌ای یک‌بار متروسواری کند.
روزگذشته پیروز حناچی پس از بازدید از خط ۶ مترو تهران با بیان اینکه ۹۰درصد پیشرفت خط ۶ درخصوص «سیویل» (مهندسی عمران) بوده است، گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم با تأمین منابع لازم بخشی از خط۶ را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم. شهردار تهران بیان کرد: حتماً برای تغییر وضعیت باید اقدامات مؤثری را انجام داد، جدی‌ترین و مهم‌ترین موضوع توسعه مترو است که این موضوع می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک مؤثر باشد.
وی افزود: خط۶ بیشترین ظرفیت را برای مردم ری خواهد داشت و ان‌شاءالله خواهیم توانست از ظرفیت شهرستان ری در حوزه گردشگری استفاده بیشتری ببریم. شهردار تهران افزود: در سال ۹۶، ۲۳۹روز ذرات معلق بیش از حد استاندارد بود و ۱۰۹روز حساس و ۱۹روز اضطراری بوده است. وی همچنین در جریان افتتاح شش خط معاینه فنی در تهران اظهار کرد: هیچ موضوعی در اداره امور شهر مهم‌تر از سلامت شهروندان نیست. شش خط معاینه فنی (دو ایستگاه سیار و چهار ایستگاه ثابت) در تهران افتتاح شد و از آنجا که این کار توسط بخش خصوصی صورت گرفته از این بخش تشکر می‌کنم و امیدوارم این موضوع در تمام سطح شهر تسری یابد.
پیروز حناچی ادامه داد: هیچ اصراری به استفاده از دوچرخه نداریم، اما دوچرخه کم‌هزینه‌ترین و پرنشاط‌ترین وسیله است که می‌توان برای مسیر‌های کوتاه از آن استفاده کرد. وی ضمن ارائه آماری در زمینه سلامت در شهر تهران گفت: امیدواریم عدم استفاده از خودروی شخصی به همه روز‌های هفته تسری یابد و همچنین امیدواریم استفاده از دوچرخه نیز بیشتر رونق گیرد و زمینه‌های ایمنی و محل‌های مناسب برای تردد با دوچرخه در شهر ایجاد شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
0
0
الکی میگه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار