کد خبر: 939278
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
در ادامه اعتراضات به هتاکی نماینده سراوان
جمعی از دانشجویان علوم سیاسی و حقوق و شهروندان ایرانی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری، دادستان کل کشور، از درازهی، نماینده سراوان، به خاطر هتاکی و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و اقدام علیه امنیت ملی شکایت کردند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: متن کامل شکواییه دانشجویان از نماینده سروان که در قالب نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور نوشته شده است بدین شرح است:

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ و سقوط نظام استدادی شاهنشاهی امید به برابری و مساوات در برابر قانون برای همه آحاد ملت زنده شد و به لطف وقوع انقلاب اسلامی و تقدیم هزاران شهید راه برابری و آزادی نظام مقدس جمهوری اسلامی منادی برقراری برابری و مساوات بین همه افراد جامعه دربرابر قانون شد. به این ترتیب هیچ شخص و یا مقامی به واسطه دارا بودن جایگاه و سمتی نمی‌تواند مدعی برتری و یا داشتن امتیازی نسبت به سایرین شود. اصل برابری و تساوی برابر قانون در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که حتی بالاترین شخصیت نظام یعنی مقام رهبری را از این اصل مستثنی نکرده ودر ذیل اصل صد و هفتم قانون اساسی چنین آورده است: رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است». در حالیکه ملت شریف ایران به دلیل خیانت مفسدین داخلی و هجمه استکبار جهانی در تگنا قرار گرفته است اقدام اخیر نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در برخورد با کارمند محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران موجی از اعتراض و نارضایتی را در میان مردم برانگیخته است و نماینده مذکور که با فحاشی و هتاکی با کارمند محترم برخورد نموده است اعمال مجرمانه وی کاملا واضح و مشهود است.

اقدام اخیر نماینده‌ی سراوان اقای محمد باسط درازهی در بخش حراست گمرک و انتشار فیلم توهین ایشان به کارمند گمرک و همچنین توهین به مردم ایران، و عدم اقدام به موقع و مناسب مجلس و هیئت نظارت در برخورد با تخلف این نماینده و حرکت دور از انتظار و شان نماینده‌ی مجلس ایران با توجه به تخلفات ذیل، ما تعدادی از دانشجویان علوم سیاسی و حقوق و همچنین شهروندان ایرانی از جنابعالی تقاضا داریم به عنوان مدعی العموم به تخلفات این نماینده رسیدگی کنید.

۱) تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت
۲) اقدام بر علیه امنیت ملی با تحریک قوم دلیر و مظلوم بلوچ و پررنگ کردن مسائل و تضاد‌های قومی
۳) تحقیر ملت ایران
۴) تضعیف جایگاه مجلس شورای اسلامی
۵) سوء استفاده از تریبون و جایگاه مجلس و نمایندگی مردم برای حل مشکل و درگیری شخصی
۶) تبدیل اشتباه خود به بحران ملی و جمع اوری امضا برای استیضاح وزیر
 
ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵-  مقرر می‌دارد «توهین به افراد از قبیل: فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، به مجازات شلاق تا ۷۴ ضربه یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود». این در حالیست که اعمال مجرمانه نماینده فحاش و هتاک دربرابر چشم ملت ایران قرار دارد.

ماده ۶۹۸ – هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا‌توزیع هر گونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً یا به عنوان نقل‌قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به‌غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود.

ماده ۶۰۹ – هر کس با توجه به سمت، یکی از روسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهوری یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا‌نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و‌شهرداری‌ها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به سه تا شش ماه حبس و یا تا (۷۴) ضربه شلاق و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای‌نقدی محکوم می‌شود.

دادستان محترم کل کشور، با توجه به موارد اعلام شده امید مردم شریف ایران به دستگاه قضایی مستقل جمهوری اسلامی برای برقراری برابری و مساوات بسیار برجسته است؛ لذا ما به نمایندگی از ملت ایران خواستار برخورد قضایی و قانونی با فرد فحاش و هتاک هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار