کد خبر: 938432
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
رئیس پلیس آگاهی اردبیل خبر داد:
رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل گفت: در سالجاری و در مبارزه بی‌امان با محتکران و مفسدان اقتصادی پرونده‌هایی به ارزش بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون تومان تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد تقوی اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اردبیل تلاشی جدی را آغاز کرده تا با هرگونه جرایم رخ داده در این حوزه به جد و با دقت برخورد کرده و زمینه کشف سرنخ‌های اصلی را در این حوزه فراهم آورد.

وی به مجموع پرونده‌های شکل گرفته در حوزه جرایم اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: عمده این پرونده‌ها که مربوط به احتکار و همچنین مفاسد اقتصادی است بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که در این زمینه پرونده‌های شکل گرفته با ارجاع به مراجع قضائی در حال بررسی است.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل به آخرین وضعیت سرقت در استان اعم از سرقت‌های خرد و بااهمیت اشاره کرد و افزود: 80 درصد سرقت‌های رخ داده در این استان سرقت‌های خرد نظیر سرقت از مغازه، وسایل خودرو و همچنین سیم‌های برق بوده که اغلب این سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام شده است.

تقوی عمده سرقت‌های رخ داده و کشف شده را مربوط به مرکز استان دانست و بیان کرد: کمتر از یک درصد وقوع سرقت‌ها را در استان اردبیل شاهد هستیم و 30 درصد سرقت‌های رخ داده در شهرهای نه‌گانه استان اردبیل بوده است.

وی از دستگیری 12 باند سارقان منازل در 8 ماهه امسال خبر داد و گفت: در تحلیل وضعیت درآمدی و معیشتی سارقان به این نتیجه رسیدیم که عمده این سارقان بیکار بوده و در گروه سنی جوان قرار دارند.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل به رشد 20 درصدی کشفیات قاچاق به ویژه در حوزه سوخت و اقلام فرهنگی اشاره و تصریح کرد: اگر خانواده‌ها موارد ایمنی و محافظت از اموال گرانقدر خود را رعایت کنند قطعا آمار سرقت نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

تقوی همچنین به تعداد قتل‌های رخ داده در سالجاری نیز اشاره کرد و گفت: با یک رشد 15 درصدی در استان اردبیل در سالجاری 15 قتل رخ داده است که در همه این قتل‌های رخ داده عوامل و بزهکاران شناسایی شده‌اند.

وی افزود: عمده علل قتل‌ها در استان اردبیل مسایل خانوادگی، پایبند نبودن به اصول اخلاقی، روابط نامشروع و دوستان خیابانی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل به اغفال جوانان به ویژه دختران از طریق شبکه‌های مجازی اشاره و اظهار کرد: عمده دختران فراری در هشت ماهه امسال شناسایی شده و به نزد خانواده‌ها بازگشته‌اند و در صورت بروز مشکلات این افراد به مراکز نگهداری بهزیستی تحویل داده شده‌اند.

تقوی به آمار پائین جرایم خشن در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: استان اردبیل در کشف جرایم خشن در سطح کشور وضعیت بهتری دارد و در حوزه‌های مختلف جرایم رخ داده نیز سعی ما بر این است تا در همان ساعات اولیه افراد بزهکار را شناسایی و دستگیر کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر