کد خبر: 936919
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
وزیر جهادکشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند توسعه گلخانه ها در 6 ماه نخست سال 97، گفت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار هکتار گلخانه امسال در کشور احداث شود.

محمود حجتی در جمع خبرنگاران در ایوانکی در قالب سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان، افزود: روند ایجاد گلخانه در کشور نشان دهنده حمایت ویژه‌ دولت از بخش کشت گلخانه ای است.
وی بیان کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای احداث گلخانه ‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار پرداخت می شود.
حجتی تصریح کرد: طرح توسعه گلخانه ‌ها یکی از طرح هایی است که از ابتدای اجرای اقتصاد مقاومتی در ستاد فرماندهی تصویب شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.
به گفته وی، استقبال خوبی از طرف بهره‌ برداران و تولید‌کنندگان بخش کشاورزی در زمینه کشت گلخانه ای انجام می شود.
وی با اشاره به افزایش هشت تا 10 برابری تولیدات گلخانه ای کشور، خاطرنشان کرد: برنامه ‌هایی برای کشت خیار و فلفل گلخانه ای در آینده‌ای نزدیک در دستور کار است که به زودی اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که کشت انواع سبزی نیز ظرفیت تولید در فضای گلخانه‌ای را دارد، تصریح کرد: پیش ‌بینی می‌شود که کشت سبزی نیز در آینده به سمت گلخانه ای شدن پیش رود .
حجتی از افزایش 600 هزار تنی محصولات گلخانه ای در سال جاری خبر داد و پیش بینی کرد امسال سه میلیون تن محصولات گلخانه ای در کشور تولید شود.
وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: سال آینده هر کیلوگرم گندم به مبلغ 16 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و هیات همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارند و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر