کد خبر: 936265
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
سردار آذرنوش، رئیس بسیج ورزشکاران:
رئیس بسیج ورزشکاران هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور ویژه مدال‌آوران را ترویج روحیه شهادت و ایثار خواند.
رئیس بسیج ورزشکاران هدف از برگزاری اردو‌های راهیان نور ویژه مدال‌آوران را ترویج روحیه شهادت و ایثار خواند. جمعی از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ورزش ایران در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کردند. سردار داود آذرنوش در گفت‌وگو با «جوان» چرایی برگزاری این مراسم ویژه ورزشکاران را تشریح کرد: «اردوی راهیان نور ویژه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی طی دو روز برگزار شد و در این مراسم بسیاری از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی حضور داشتند. هدف ما از برگزاری این اردو علاوه بر اشتیاق این عزیزان، تأثیر بسزایی است که حضور در مناطق عملیاتی دارد. ضمن اینکه سردار مرتضی قربانی یکی از فرماندهان لشکر ۲۵ کربلا در جمع ورزشکاران حضور یافت و توضیحاتی در خصوص مناطق عملیاتی فاو و شلمچه به ورزشکاران داد. توضیحات سردار قربانی تأثیر زیادی در روحیه مدال‌آوران ما داشت. آن‌ها از اینکه یکی از فرماندهان رشید جنگ تحمیلی شرایط عملیات را برای‌شان توضیح می‌داد به شدت خوشحال بودند. چراکه سردار قربانی با بیان خاص خود رشادت‌های رزمندگان اسلام را توضیح داد.»

روحیه ایثار
سردار آذرنوش حضور مدال‌آوران در مناطق عملیاتی را نقطه تلاقی قهرمانان خواند: «قهرمانان با حضور در مناطق عملیاتی بیش از پیش با روحیه ایثار و شهادت آشنا شدند. در واقع این مراسم نقطه تلاقی بین قهرمانان ورزشی و قهرمانان جنگ تحمیلی بود. در هشت سال دفاع مقدس قهرمانان ما برای دفاع از دین، کشور و نظام به میدان رفتند و قهرمانانی که در اردوی راهیان نور حضور داشتند با رفتن روی سکو و اهتزاز پرچم سه رنگ کشورمان دین خود را ادا می‌کنند. ضمن اینکه خانم رزاقی قهرمان تکواندو جهان در شلمچه مدال خود را به شهدای این منطقه هدیه کردند. بانوی قهرمان مدالش را به سردار قربانی تقدیم کرد، ولی سردار قربانی مدال را به خانم رزاقی بازگرداند و کار نمادین بانوی ورزشکار را بسیار ارزشمند خواند.»

سیره شهدا
رئیس بسیج ورزشکاران در خصوص ترویج سیره شهدا گفت: «کار‌های فرهنگی از این دست نشان می‌دهد مدال‌آوران و قهرمانان ما هم با کسب سکو و هم درس گرفتن از سیره و سبک زندگی قهرمانان دفاع مقدس می‌کوشند تا فرهنگ رشادت و ایثار را در ورزش ترویج دهند. در این زمینه باید بیشتر از این‌ها کار کرد. قطعاً حضور در اردو‌های راهیان نور تأثیر زیادی در جامعه ورزش دارد. مطمئن باشید این ورزشکاران با تأسی از شهدا در مسابقات آتی خود عملکرد درخشانی خواهند داشت. جامعه ورزش ۵ هزار شهید تقدیم کشور کرده است.» وی همچنین از برگزاری برنامه ویژه در دهه فجر خبر داد: «امسال برنامه ویژه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر برگزار خواهیم کرد. در این برنامه قصد داریم از پدر‌ها و مادر‌های قهرمان پرور در سطح المپیک و جهان تجلیل کنیم و در آینده جزئیات این برنامه اعلام خواهد شد.»

پیام داخلی و خارجی
همه‌گیر شدن اهدای مدال به شهدا از دیگر نکاتی بود که سردار آذرنوش به آن اشاره کرد: «بسیاری از قهرمانان ما در این سال‌ها مدال‌های‌شان را به شهدا اهدا کرده‌اند؛ مدال‌آوران ما یا مدال‌شان را به حضرت آقا هدیه می‌کنند و یا شهدای والامقام. این مسئله در ورزش کاملاً جا افتاده. با شاهین ایزدیار که در مناطق عملیاتی صحبت می‌کردم به من گفت: مدال‌های ما در مقابل عظمت شهدا هیچ است. همه ورزشکاران اذعان دارند که کسب مدال در مقابل ایثارگری رزمندگان هیچ است. از طرفی کسب مدال نام ایران را در دنیا طنین‌انداز می‌کند. ایران یعنی اسلام؛ تلاش می‌کنیم با برگزاری اردو‌های فرهنگی معنوی در جهت آشنایی نسل جوان با حماسه‌های جنگ قدم برداریم. ضمن اینکه تاکنون ۱۴ فدراسیون یادواره شهدای ورزشکار خود را برگزارکرده‌اند و امروز نیز یادواره شهدای ورزشکار استان زنجان برگزار می‌شود. در هفته بسیج استان‌هایی، چون مازندران، خراسان جنوبی، قزوین و اردبیل یادواره شهدای ورزشکار را برگزار کردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار