کد خبر: 936128
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
گفت وگوی "جوان آنلاین" با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری
در حالی که حدود ۷۰ روز پیش در مراسم رژه نیروهای مسلح‌، تروریست‌‌ها با شلیک به سمت مردم و نیروهای مسلح چند نفر از هموطنان‌مان را به شهادت رساندند و به اصطلاح خواستند امنیت را زیر سؤال ببرند، امروز با تدبیر فدراسیون وزنه‌برداری قرار شد رقابت‌های جام فجر برای سومین بار در اسفند به میزبانی اهواز با حضور کشورهای صاحب عنوان دنیا برگزار شود؛ مسابقاتی که با توجه به ورودی سهمیه المپیک از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : در حالی که حدود ۷۰ روز پیش در مراسم رژه نیروهای مسلح‌، تروریست‌‌ها با شلیک به سمت مردم و نیروهای مسلح چند نفر از هموطنان‌مان را به شهادت رساندند و به اصطلاح خواستند امنیت را زیر سؤال ببرند، امروز با تدبیر فدراسیون وزنه‌برداری قرار شد رقابت‌های جام فجر برای سومین بار در اسفند به میزبانی اهواز با حضور کشورهای صاحب عنوان دنیا برگزار شود؛ مسابقاتی که با توجه به ورودی سهمیه المپیک از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با «‌جوان آنلاین‌» درباره برگزاری مسابقات جام فجر گفت: اهواز هستم و جلسه‌ای با استاندار محترم و مدیر تربیت بدنی خوزستان درباره میزبانی رقابت‌های جام فجر برگزار کردیم. قرار است مسابقات از ۱۰ الی ۱۴ اسفند در اهواز برگزار شود. تمام تلاش‌مان را برای برگزاری هر چه بهترمسابقات انجام خواهیم داد.

وی افزود: مسابقات با توجه به اینکه گزینش سهمیه المپیک است، از سطح بسیار بالایی برخوردار است. طبق برنامه‌ریزی قرار است کشورهای صاحب عنوانی در این دوره شرکت کنند و این باعث می‌شود تا جذابیت و حساسیت مسابقات بیشتر از سال‌های قبل باشد. خدا را شاکرم امروز با جلسه‌ای که با استاندار و همکاران تربیت بدنی استان داشتم خیالم راحت شد که این دوره مسابقات با درایت این دوستان هم به لحاظ فنی و کیفی و هم به لحاظ امنیتی در بهترین شکل ممکن برگزار خواهد شد. حدود ۷۰ روز پیش در هفته دفاع مقدس در روز رژه‌، غاصبان سنگدل و تروریست‌های کوردل خواستند با شهید کردن چند نفر از مردم عزیزمان‌، امنیت منطقه را زیر سؤال ببرند که نتوانستند و ما با برگزاری مسابقات جام فجر در سطح بین‌المللی به آنها خواهیم فهماند که امنیت خوزستان هیچ‌گاه کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد نشده و نمی‌شود و ما با تمام تیم‌های خارجی شرکت‌کننده‌، بهترین جام فجر را در بین سال‌های قبل برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به سؤال «‌جوان‌آنلاین‌» مبنی بر اینکه چطور شده گزینش سهمیه المپیک در جام فجر لحاظ شد، اظهار داشت: مدتی پیش در مسابقات المپیک نوجوانان در بوینس‌آیرس جلسه‌ای سه نفره بین وزیر ورزش‌مان‌، رئیس فدراسیون جهانی و من برگزار شد که در آنجا این قضیه از طرف ما طرح موضوع شد که رئیس فدراسیون جهانی عنوان کرد پس از ارزیابی و بررسی IOC جواب نهایی را می‌دهند و مدتی پیش خدا را شکر به‌رغم اینکه میزبانی را به کشور دیگری داده بودند اما کشور عزیزمان را جایگرین کردند که قرار شد در جام فجر کسب سهمیه المپیک لحاظ شود.

مرادی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سه مسابقه مهم برای کسب سهمیه المپیک مانده و جام فجر یکی از آن مسابقات است، ارزیابی می‌شود که تمام تیم‌‌ها، حضوری قدرتمندانه داشته باشند. البته مسابقات قطر کاپ و مسابقات تایلند هم هست اما هیچ‌کدام اعتبارش مثل مسابقات جام فجر ایران نیست. با این تفاسیر امسال شاهد مسابقات جام فجر خوبی در اهواز خواهیم بود. واقعاً این امتیاز یک افتخار ملی برای ایران محسوب می‌شود. به جهانیان اعلام می‌کنیم که در جایی که دشمنان خواستند امنیت منطقه را زیر سؤال ببرند ما با برگزاری هر چه بهتر جام فجر به عنوان یک رویداد بین‌المللی‌، افتخاری دیگر برای کشورمان ایران رقم خواهیم زد.

وی در پاسخ به اینکه چه کشور‌‌هایی در این دوره حضور خواهند، یافت اظهار داشت: ما طبق سنوات گذشته و بحث میزبانی و میهمان‌نوازی‌مان از تمام کشورهای صاحب عنوان در این دوره دعوت به‌عمل می‌آوریم و تصمیم‌گیرنده خود کشور‌‌ها هستند که شرکت کنند یا خیر. اما همان طور که عرض کردم به احتمال زیاد وزنه‌برداران خوبی در این دوره وزنه خواهند زد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره اینکه شنیده می‌شود تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ شرکت نمی‌کند، اظهار داشت: بله این خبر قطعی است. ما چند سال است که در رقابت‌های قهرمانی جهان در رده نوجوانان قهرمان و نایب قهرمان شده‌ایم و از آنجا که این مسابقات در اسفند‌ماه برگزار می‌شود و مسابقات جام فجر را داریم به خاطر تداخل تصمیم گرفتیم بیشتر انرژی‌مان را روی جام فجر بگذاریم، ضمن اینکه مسابقات نوجوانان در لاس‌وگاس برگزارمی شود و در بحث صدور ویزا برای ما مشکلات زیادی به‌وجود می‌آورند، برای همین در نهایت پس از ارزیابی و مشورت تصمیم گرفتیم شرکت نکنیم.

مرادی در خاتمه درباره بازگشت کیانوش رستمی هم گفت: دیروز در دفتر آقای صالحی، رئیس کمیته ملی المپیک جلسه‌ای با حضور و من و رستمی برگزار شد که در این نشست نهایتاً مقرر شد کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی حاضر شود و تحت برنامه‌‌‌ها و سیاست‌های فدراسیون تمرینات خود را پیش ببرد و برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ آماده شود. احتمال دارد در صورت تأیید سرمربی تیم در مسابقات قطر کاپ که گزینشی المپیک است، وزنه بزند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار