کد خبر: 935738
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
به‌گفته معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه، در روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از روبل استفاده می‌شود.

جوان آ‌نلاین:‌ معاون وزیر دارایی فدراسیون روسیه، سرگئی استورچاک در تاریخ 22 نوامبر در 13مین کنفرانس بین‌المللی سالانه "یکپارچگی اقتصادی اوراسیا" گفت: روسیه باید بیشتر درباره ترویج تبدیل محاسبات بین کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به روبل روسیه فعالیت داشته باشد.

وی اظهار داشت: با وجود این، صادقانه می‎توان گفت که لازم است محاسبات را به‌روبل روسیه انجام داد (واحد پولی بزرگترین اقتصاد اوراسیا).

استورچاک خاطرنشان ساخت: مسئله در مورد برخی از ترجیحات ملی فقط روسیه نیست، که اولویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، روسیه بزرگترین بازاری است که در آن مابقی اقتصادها که سرمایه، نیروی کار و مواد اولیه را فراهم می‌کنند، حضور دارد. منطقی است که ایده حل‌وفصل معاملات به‌روبل را مطرح کنیم.

به‌گفته وی، به این ترتیب بازار نیز به‌طور طبیعی توسعه می‌یابد: در روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه، روبل غالب است، گاهی اوقات در مبادلات متقابل کالا در واردات و صادرات تا 80 درصد غالب می‌باشد.

او در خاتمه افزود: در حقیقت، مسئله حذف دلار در فضای اوراسیا را ما پیش‌تر حل کرده‎ایم. دلار هر روز کمتر و کمتر به‌عنوان ارز پرداختی در قراردادها ظاهر می‎شود، با وجود این، لازم است که بیشتر در این راستا کار کنیم و من ضرورتی برای امتناع از روبل روسیه به‌عنوان ابزار اصلی پرداخت و محاسبات نمی‌بینم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار