کد خبر: 935694
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
ذوب‌آهن با منصوریان هم باخت، پدیده به صدر برگشت
‌حساس‌ترین مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر با تساوی بدون گل پرسپولیس و تراکتور به پایان رسید، آن هم در روزی که کری‌خوانی‌ها و شعار‌های هواداران، سکو‌های ورزشگاه آزادی را پرتنش کرده بود.
سعید احمدیان
‌حساس‌ترین مسابقه هفته سیزدهم لیگ برتر با تساوی بدون گل پرسپولیس و تراکتور به پایان رسید، آن هم در روزی که کری‌خوانی‌ها و شعار‌های هواداران، سکو‌های ورزشگاه آزادی را پرتنش کرده بود.
پرسپولیس – تراکتور، حساس‌ترین مسابقه دیروز لیگ برتر بود. مسابقه‌ای که در سال‌های اخیر همواره با حساسیت‌های زیادی همراه بوده، از کری‌خوانی‌های تماشاگران دو تیم بر سر پرطرفدارترین تیم تا شعار‌های قومیتی و سیاسی که در برخی از مسابقات دو تیم سر داده می‌شود. به همین خاطر هم بود که دیروز پیش از شروع مسابقه سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت نسبت به هرگونه شعار تفرقه‌افکنانه در بازی پرسپولیس و تراکتور هشدار داد تا حساب کار دست تماشاگران بیاید.

پرچم‌هایی که تنش‌زا شد

سردی هوا و بارندگی هم سبب نشد تا مسابقه پرسپولیس و تراکتور پرتماشاگر نباشد و با وجود شرایط بد جوی ۴۰ هزار تماشاگر دیروز به آزادی آمدند تا از نزدیک حساس‌ترین مسابقه هفته سیزدهم را تماشا کنند. مانند مسابقه‌های قبل این‌بار هم تنش‌ها و درگیری‌ها از همان پیش از مسابقه از روی سکو‌ها آغاز شد، جایی که برخلاف توصیه‌هایی که شده بود برخی تماشاگران دو تیم با شعار‌های تندی از خجالت یکدیگر درآمدند تا کارگردان تلویزیونی مسابقه مجبور شود در بخشی از زمان بازی صدای ورزشگاه را برای بینندگان تلویزیونی ببندد. یکی از جنجالی‌ترین تنش‌های روی سکوها، به‌خاطر تشویق کاشیما حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان توسط هواداران تراکتور بود، مسئله‌ای که واکنش شدید پرسپولیسی‌ها را به همراه داشت.

علاوه بر این، تماشاگران تراکتور با آوردن پرچم‌های متعدد ژاپن به ورزشگاه هم این حساسیت‌ها را بیشتر کردند تا مانند مسابقات قبلی دو تیم باز هم روی سکو‌ها خبری از آرامش نباشد و بدون توجه به اتفاقاتی که در جریان مسابقه می‌افتاد، هواداران دو تیم شعار‌هایی از دو سوی ورزشگاه به سوی هم حواله می‌کردند.

مسابقه داغ در روز سرد

با وجود تنش‌های روی سکوها، مسابقه در زمین بازی هیجان‌انگیز بود تا تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند، سرمای هوا را احساس نکنند و بار‌ها در طول مسابقه از جایشان نیم‌خیز شوند. نیمه اول را تراکتور با محمد تقوی که جان تازه‌ای گرفته و البته با ستاره‌های نامدارش بهتر از پرسپولیس آغاز کرد و با توجه به برتری هافبک‌های تراکتور در میانه زمین، تبریزی‌ها زمان بیشتری از بازی را در اختیار داشتند. در ادامه پرسپولیس توانست از زیر فشار خارج شود و رو به جلو بازی کند و با موقعیت‌سازی روی دروازه فروزان به دنبال رسیدن به گل باشد. جدی‌ترین موقعیت نیمه هم برای قرمز‌ها ثبت شد، اما ضربه ایستگاهی بشار رسن در دقایق پایانی نیمه اول را فروزان با یک شیرجه دیدنی دفع کرد تا این نیمه با تساوی بدون گل دو تیم به پایان برسد.

نیمه دوم را هرچند شاگردان برانکو هجومی‌تر آغاز کردند، اما در ادامه باز هم این تراکتور بود که توانست میانه زمین را در اختیار بگیرد و هافبک‌های این تیم توپ را بهتر در زمین به گردش در بیاورند و در دقیقه ۶۰ هم به گل برسند، اما داور مسابقه به نشانه آفساید گل احسان حاج‌صفی را نپذیرفت تا همچنان بازی با تساوی بدون گل دنبال شود. مسابقه در ادامه سریع و جذاب دنبال شد، اما استحکام دفاعی دو تیم که اجازه نفوذ به مهاجمان را نمی‌داد، سبب شد تا دروازه‌های بیرانوند و فروزان تا پایان ۹۰ دقیقه بسته بماند و پرسپولیس و تراکتور در یک مسابقه جذاب و پرهیجان با تساوی بدون گل به کارشان پایان دهند.

بهتر بودیم

برانکو پس از تساوی شاگردانش معتقد است که بازیکنانش برای پیروزی تمام تلاش‌شان را کرده‌اند: «بازی امروز یک بازی بزرگ و یک دربی بود و همه دربی‌ها سخت است. ما می‌خواستیم برنده شویم، اما تراکتورسازی نشان داد لیاقت بالای جدول را دارد و تیم خوبی است. با این سه ملی‌پوش، آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردارند و ساختار خوبی مرکب از بازیکنان باتجربه دارند. تلاشمان را کردیم، اما نشد و هیچ گله‌ای از بازیکنانم ندارم. آن‌ها واقعاً در شرایط خیلی سختی بازی می‌کنند. بازی قبلی با پیکان را شاهد بودید و دیدید که امروز چقدر انرژی مصرف کردند.»

همچنین محمد تقوی، مربی‌ای که تراکتور با او توانسته در لیگ هجدهم به جمع مدعیان لیگ اضافه شود پس از بازی از شاگردانش تمجید کرد و گفت: «ما روی زمین بازی می‌کنیم، اما در نیمه اول باران شرایط را سخت کرده بود. ما در نیمه دوم نشان دادیم که تیم بهتری هستیم و جریان بازی را کنترل کردیم و مقابل فینالیست آسیا نمایش خوبی داشتیم. روی گلی که زدیم و داور آفساید گرفت، نمی‌توانم نظری بدهم، چون در هر شرایطی داور حق دارد. قول داده بودیم که هواداران از بازی ما لذت ببرند که این کار را هم کردیم.»

نتایج سایر بازی‌ها

هفته سیزدهم لیگ برتر روز شنبه هم با انجام یک مسابقه دیگر پیگیری شد و ذوب‌آهن در اولین مسابقه‌ای که علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید مقابل پارس جنوبی یک بر صفر شکست خورد تا بحران این تیم ادامه داشته باشد. در دیگر مسابقه هفته سیزدهم دیروز سایپا و پدیده به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود پدیده به پایان رسید تا شاگردان گل‌محمدی دوباره به صدر جدول برگردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار