کد خبر: 935552
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
مصاف تکراری پرسپولیس-السد در لیگ قهرمانان آسیا
قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (۲۰۱۹) در مالزی از حریفان استقلال و پرســپولیس در ایــن فصــل از رقابت‌های آسیایی رونمایی کرد.
دنيا حيدری
قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا (۲۰۱۹) در مالزی از حریفان استقلال و پرســپولیس در ایــن فصــل از
رقابت‌های آسیایی رونمایی کرد.
براساس قرعه این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان، استقلال در گروه (C) موسوم به گروه مرگ و پرسپولیس در گروه دشوار (D) قرار گرفتند. ذوب‌آهن و سایپا دیگر نماینده‌های ایران نیز در صورت صعود از مرحله پلی‌آف در گروه A. و B. قرار می‌گیرند.

یاران شفر در گروه مرگ
همه نگاه‌ها بعد از قرعه‌کشی به گروه C. با تیم‌های استقلال، الهلال عربستان، العین امارات و الدحیل قطر بود که همگی از قهرمانان لیگ‌های خود هستند. گروهی که داتو ویندزور جان، دبیرکل AFC آن را دلیل جذابیت بازی‌های امسال می‌داند: «حضور تیم‌های بزرگ و پرافتخار در گروه سوم باعث می‌شود بازی‌های این گروه از سوی دوستداران فوتبال در داخل و خارج از آسیا دنبال شوند.» البته احمد اسماعیل، مدیر باشگاه الدحیل هم معتقد است تیمش توان صعود از این گروه را دارد: «واقعاً در گروه سختی قرار گرفته‌ایم، ولی با وجود این گروه سخت و نفسگیر ما توانایی صعود از مرحله گروهی را داریم.» حال آنکه معلول، سرمربی این تیم که هنوز شکست برابر پرسپولیس و ناکامی در صعود به فینال را فراموش نکرده، می‌گوید: «گروه ما با حضور استقلال، العین و الهلال فراتر از مرگ است.»
شفر، مرد آلمانی نیمکت آبی‌پوشان هم اگر‌چه سخت بودن گروه استقلال را رد نمی‌کند، اما بر این باور است که تیمش به موفقیت در این شرایط عادت دارد: «قطعاً در سخت‌ترین گروه هستیم. از این قرعه هیجان‌زده شدیم، اما این گروه تقریباً شبیه گروه فصل گذشته است که به عنوان صدرنشین از آن صعود کردیم. چرا یک‌بار دیگر این کار را نکنیم. طاهری، مربی این تیم هم می‌گوید که ما استقلال هستیم و الهلال، الدحیل و العین از ما می‌ترسند، اما نمی‌توان به سادگی از کنار نام حریفان استقلال گذشت؛ سه قهرمان داخلی لیگ سه کشور که سرسخت‌ترین آن بدون شک الهلال، پرطرفدارترین تیم عربستان با پشتوانه مالی نامحدود است!

کار دشوار برانکو و شاگردانش
البته پرسپولیس هم در گروه ساده‌ای قرار ندارد و کار دشواری برای صعود به یک‌هشتم نهایی دارد، اما انتظارات از نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا که فصل گذشته با دست خالی تا پای فینال هم رفت بسیار بالا رفته و حریفان آسیایی حالا با دیدی متفاوت به سرخپوشان نگاه می‌کنند. شاگردان برانکو در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان در گروه سوم با الاهلی عربستان و السد قطر و البته برنده پلی‌آف ازبکستان (پاختاکور) و عراق (نیرو هوایی) با النصر امارات دیدار خواهند کرد که در این بین، السد حریفی تکراری است که شاگردان برانکو چندی پیش با عبور از سد آن فینالیست شدند (البته بعد از ناکامی برابر پرسپولیس، حرف از برکناری سرمربی آن به طور جدی مطرح شد و بعید نیست این تیم با کادر فنی جدید در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ حاضر شود). حالا اگر النصر امارات بتواند به عنوان تیم چهارم به این گروه اضافه شود با توجه به حضور نگردو، مهاجم سابق والنسیا و منچسترسیتی جمع ستاره‌های لالیگا برابر یاران برانکو تکمیل می‌شود. هرچند که پرسپولیس پیش از این به خوبی از عهده ژاوی و گابی برآمده و دور از انتظار نیست که در مصاف احتمالی با یاران نگردو نیز سربلند شود. در این گروه، الاهلی عربستان را هم نمی‌توان نادیده گرفت، تیمی که اگرچه مثل دیگر تیم‌های عربستانی هوادار ندارد، اما تیمی پادشاهی با ثروتی هنگفت است که بازیکنان خوبی، چون عمر السومه و سوری در آن حضور دارند. با وجود این، برانکو می‌گوید از همین حالا انتظار این بازی‌ها را می‌کشد: «از حالا که قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا انجام شده، منتظر آغاز بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هستیم. شجاعانه وارد این مسابقات خواهیم شد و می‌خواهیم در دور جدید رقابت‌ها با آمادگی بالا حضور پیدا کنیم.»

ذوب و سایپا در پلی‌آف
علاوه بر استقلال و پرسپولیس، ایران می‌تواند دو نماینده دیگر هم در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان داشته باشد، البته به شرط صعود از پلی‌آف. ذوبی‌ها برای حضور در گروه A. رقابت‌ها کنار الوصل امارات و الزوار عراق باید بعد از غلبه بر الغرافه قطر به مصاف برنده بازی الوحدات اردن و الکویت کویت بروند. دیگر تیم این گروه هم از بین تیم‌های النصر عربستان، اجمک ازبکستان و استقلال تاجیکستان انتخاب می‌شود. سایپا هم برای حضور در کنار تیم‌های الوحده امارات، الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان در گروه B. باید در مرحله پلی آف از سد مینروا از هند و پس از آن از سد (الریان) قطر بگذرد.

دربی آسیایی
دربی آسیایی پرسپولیس و استقلال، بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیاست که البته هرگز زمینه برگزاری آن فراهم نشده، اما در این فصل اگر سرخابی‌ها با رتبه‌ای متفاوت از گروه خود صعود کنند در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت!
سرمربی العین امارات هم پس از همگروه شدن با استقلال در مرحله گروهی می‌گوید تیمش در سخت‌ترین گروه قرار گرفته و کار دشواری برای صعود خواهد داشت، اما ناامید نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار