کد خبر: 935162
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
امام جمعه کرج:
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در دیدار با جمعی از اعضای بسیج استان البرز که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: گفتمان بسیج باید باز تعریف شده و در آن بازنگری شود تا دچار خمودگی نشود.

وی افزود: بسیجیان فرزندان معنوی امام روح‌الله و امام خامنه‌ای هستند و این دو بزرگوار شاخصه‌های بسیجیان را تعریف کرده‌اند.

امام جمعه کرج با  بیان اینکه خدامحوری اولین شاخصه بسیجیان است،بیان کرد: تمام تلاش یک بسیجی کار برای رضای خداست و محور تفکر بسیج توحید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اگر خدامحوری و توحیدمحوری در انسان کمرنگ شود باید در آن بازنگری کرد،گفت: عمل کردن بی‌ریا و گمنام از شاخصه‌های بسیجان است و بسیجی وقتی وارد میدان می‌شود دنبال کسب قدرت و رضایت دیگران نیست.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه بسیجی نباید دنبال کسب قدرت بوده و در کارها باید رضایت خدا را در نظر گیرد، عنوان کرد: امام خمینی افتخار می‌کرد که یک بسیجی است و بسیجیان باید سعی کنند که اخلاص را در خود تقویت کنند و اگر کسی برای پست و مقام و منزلت و جایگاه وارد بسیج شود بسیجی نیست.

وی با بیان اینکه اگر مسیر کار یک بسیجی با اخلاص منافات داشته باشد بداند از بسیج فاصله گرفته است،گفت: مزد مخصوص جایی است که از بیرون به انسان سفارش می‌دهند و مزد دادن برای کاری تحقیر یک بسیجی است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه  این موضوع به این معنی نیست که بسیجی نباید هیچ مزدی برای کار بگیرد،گفت: بسیجی دنبال انجام کار و گمنامی است و برای این کار دنبال مطرح کردن و نام و نشان برای خود نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه حضور در صحنه و فعالیت‌های اجتماعی از خصوصیات بسیجیان است،گفت: بسیجی مدافع آرمانها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و حضور مداوم و مستمر و شبکه سازی بین اعضا از خصوصیات بسیجیان است.

وی با بیان اینکه روش بسیجی روشی جهادی است،تصریح کرد: ایمان همراه با عمل از خصوصیات بسیجیان است حتی اگر این راه دارای خطر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه زندگی بسیجی شهادت طلبانه است و از روی اجبار و اکراه نیست، تصریح کرد: بالاتر از هر فضلیت و کاری شهادت است و جهاد و شهادت دو شاخص مهم یک بسیجی است.

وی با بیان اینکه همت مضاعف یکی از دلایل موفقیت بسیج  است،گفت:  بسیجی عافیت طلب نیست و دارای جرات است.

وی با بیان اینکه حضور در میادین و عرصه‌های خطرناک از شاخص‌های بسیجیان است،گفت: رودخانه اروند با تفکر بسیجی در زمان جنگ رام شد و این کار جز با روحیه بسیجی ممکن نبود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه دردمندی و دغدغه داشتن نسبت به کاستی‌ها و عمل گرایی برای رفع آن از دیگر خصوصیات بسیجی است،عنوان کرد: بسیجی با تدبیر برنامه‌ریزی و مدیریت زمان دنبال  تحقق عدالت اجتماعی و برابری و مبارزه با فساد و فقر و تبعیض  است و اگر غیر از این باشد بسیجی نیست.

وی با بیان اینکه نظم از دیگر شاخصه‌های بسیجیان است،تصریح کرد: رعایت مقررات و قوانین و انضباط اجتماعی از خصوصیات بسیجیان است و بسیجی پر تحرک و فعالیت و تلاش است و نباید دنبال خمودگی باشد.

وی با بیان اینکه توصیه ما این است دوستان برای اعیاد هم جشن بگیرند و خرج داده شود،گفت: برخی سعی دارند که بسیجی را دارای خمودگی و بدور از شادی و نشاط جلوه دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار