کد خبر: 933414
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
بطحایی در یادواره ۳۶هزار شهید دانش‌‌آموز:
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک‌چهارم شهدای کشور متعلق به خانواده آموزش و پرورش است و تلاش می‌کنیم بیش از ورود نام شهدا در کتب درسی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
جوان آنلاین: یادواره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و سالگرد شهادت حسین فهمیده در مدرسه شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز، ۵ هزار شهید معلم و در حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌ها و جشنواره‌ها برای تکریم کسانی است که امنیت و همه داشته‌های خود را مدیون آنها هستیم؛ اولین و ابتدایی‌ترین وظیفه انسان‌هاست که قدردان کسانی باشند که مدیون آنها هستند.

وی ادامه داد: نکته دوم که ما اعضای خانواده آموزش و پرورش باید به آن بیشتر توجه داشته باشیم، اشاعه فرهنگ و سیرت شهداست؛ این موضوع اهمیتش بیش از سایر مواردی است که دنبال می‌کنیم.

بطحایی افزود: شهدا با فرهنگ غنی هستند که تمدن انقلاب اسلامی را ساختند و باید فرهنگ ایثار و شهادت دو فرهنگی است که در کنار یکدیگر تعریف و تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در کتاب‌های درسی از شهدا یاد شده است و نام و فعالیت تعدادی از آنها در کتاب‌های درسی آمده است، گفت: ۲۰۰ هزار شهید در کشور داریم که یک چهارم شهدا متعلق به خانواده آموزش و پرورش است و ما باید بیش از آنچه در کتاب درسی است، به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نباید دلمان را به برنامه و جشنواره گرامیداشت شهدا دلخوش کنیم که این نهایت خسران است و اگر گرفتار شویم، ضرر کردیم.

وی اظهار کرد: امسال تلاش کردیم این گرامیداشت در سطح کشور پخش شود اما یک خطری ما را نگران می کند که اگر این مراسم را در استان‌ها خرد کنیم، از فروغ، نورانیت و عظمت چنین جلسه‌ای کاسته شود.

بطحایی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم برای سال آینده ضمن تسری این جشنواره به کل کشور، برنامه ملی با شکوه بیشتر برگزار شود و پیام ایثار و شهادت ترویج شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار