کد خبر: 931979
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
همزمان با حرکت عظیم زائران امام حسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین هیئت خدام العباس باهمکاری قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین و با هدف تمسک به مکتب اهل بیت (سلام الله علیها) ویژه برنامه هایی را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین، این مجموعه برنامه ها در 5 بخش و در سه مرز ایرن و عراق از روز 27مهرماه آغاز و تا پایان روز 8آبان ماه همزمان با اربعین حسینی در مسیر پیاده روی زائران ادامه دارد.

یادواره شهدای جهان اسلام در حرم سیدالشهدا

چهارمین یادواره شهدای جهان اسلام به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در 2 بخش شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت در موکب های خدام العباس(ع)، پاکستان، افغانستان، حشدالشعبی عراق، بحرین، سوریه، نیجریه، یمن اجرا و آیین اختتامیه آن در حرم اباعبدالله الحسین(ع)، برگزار خواهد شد.

سوگواره شعر آیینی

همزمان با اربعین حسینی، سومین سوگواره شعر آیینی "قتیل العبرات" در کربلای معلی و در موکب‌های صاحب الزمان(عج) ،حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و خدام الحسین(ع) میزبان شاعران آیینی، علاقمندان و دوستداران اهل بیت است.

پویش کودکان اربعینی

در پویش کودکان اربعینی لوح‌های نقاشی که توسط دانش آموزان ایرانی در مدارس سراسر کشور نقاشی و رنگ‌آمیزی شده است باهدف برقراری ارتباط دوستانه با کودکان مسلمان در کربلای معلی به کودکان عراقی به عنوان هدیه‌ای از یک دوست ایرانی اهدا می‌شود.

پویش الحسین یجمعنا

با توجه به ظرفیت عظیم پیاده‌روی اربعین، شرایط ویژه جهان اسلام در این برهه و کارشکنی‌ها و ایجاد تفرقه بین مسلمانان، این پویش به تبلیغ موضوع بیعت با سید الشهدا علیه‌السلام، امت‌سازی و حرکت رو به جلوی جوامع مسلمان دنیا در مراسم پیاده‌روی اربعین می پردازد.

همچنین به همت هیئت خدام العباس(ع) و با هدف امت سازی و تشکیل امت واحده طراحی و انتشار پوستری منقش به تصویر یازده شهید گرانقدر جهان اسلام، شهید مهدی لطفی نیاسر از ایران ، شهید فتحی شقاقی از فلسطین،شهید جهادمغنیه از لبنان ،شهید ابومنتظر از عراق، شهید ادواردو آنیلی از ایتالیا، شهید آیت‌الله باقر النمر از عربستان ، شهید محمدسعید رمضان البوتی از سوریه، شهید مالکوم ایکس از آمریکا، شهید علیرضا توسلی از افغانستان، شهید عارف حسینی از پاکستان، شهید صماد از یمن، باهنرمندی مرتضی شهریاری و علیرضا دبیری درابعاد 12در 6متر و در 12 نقطه از مسیر نجف تا کربلا نصب خواهد شد.

گفتنی است زائران با عکس گرفتن در کنار این تصاویر و هشتک گذاری در پویش #حب_الحسین_یجمعنا  و #الحسین_یجمعنا  و  بازنشر آن در فضای مجازی  به عاشقان حسین(ع) بپیوندند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار