کد خبر: 930824
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید با کشیش آمریکایی آزاد شده از زندان‌های ترکیه دیدار کرد و در این دیدار پاسخی روشن به درخواست برخی جریان‌های درون آمریکا برای تحریم تسلیحاتی سعودی‌ها داد.
جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه در کاخ سفید با «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی متهم به جاسوسی که به تازگی از حبس خانگی در ترکیه آزاد شده، دیدار کرد.

حبس برانسون به محل اختلاف جدی میان دو کشور بدل شده بود و ترکیه اصرار داشت که وی جاسوس است؛ دیروز اما این تبعه آمریکایی که مدتی را در زندان و مدتی را در حبس خانگی گذرانده بود، راهی خانه شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که شاهد کاهش ارزش پول ملی کشورش در نتیجه «تروریسم اقتصادی» آمریکایی‌ها بوده، پس از آزادی برانسون گفته که دستگاه قضایی ترکیه مستقل عمل کرده و او هیچ نقشی در آزادی این کشیش آمریکایی نداشته است؛ ترامپ البته به سهم خود از اردوغان تشکر کرده است.

اردوغان ابراز امیدواری کرده که روابط آنکارا-واشنگتن حالا که دیگر برانسون در زندان نیست، بهبود یابد.

برانسون در این دیدار دعا کرد که پرودگار «خردی فراطبیعی» به ترامپ بدهد.

رئیس‌جمهور آمریکا هم در این دیدار، به ماجرای ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار معارض سعودی در کنسول‌گری عربستان در استانبول اشاره کرد و گفت: «فیلم قتل خاشقچی را از حکام ترکیه درخواست کردم. نه من و نه مایک پامپئو (وزیر خارجه آمریکا) این فیلم را ندیده‌ایم.»

ترامپ به درخواست برخی قانون‌گذاران آمریکایی برای تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی در صورت اثبات نقش سعودی‌ها در قتل خاشقچی هم اشاره کرده و ضمن رد این پیشنهاد، گفت که چنین کاری در حکم خودتنبیهی است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار