کد خبر: 930110
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
مدیرکل بهزیستی ایلام خبر داد
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: هم اکنون ۱۰۰ مورد درخواست فرزندخواندگی در این استان به ثبت رسیده است.

 زهرا همتی روز دوشنبه در جریان دیدار معاون دادگستری ایلام از شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ کودک به خانواده های متقاضی در این استان سپرده شدند.

وی افزود: این تعداد در مقایسه با سال ماقبل جهش قابل توجه ۶ برابری را نشان می دهد که تحقق این امر در نتیجه همکاری های دستگاه قضایی و تسهیل در فرآیند فرزندخواندگی بوده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: هم اکنون ۱۰۰ مورد درخواست فرزندخواندگی به این اداره کل واصل شده است.

همتی ابراز داشت: امسال از طریق بهزیستی کرمانشاه و هرمزگان ۸ کودک به خانواده های متقاضی فرزندخوانده واگذار شده است.

وی گفت: از سال ۷۹ تاکنون در مجموع ۶۵ کودک به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و خوشبختانه همه آنها زندگی موفقی دارند.

مدیرکل بهزیستی ایلام یادآور شد: استقبال از فرزند خواندگی در استان تا حدی بوده که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای ۳۰ سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.

به گفته همتی با واگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.

وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر