کد خبر: 928815
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
گفت و گوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان اعزامی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا
کاروان ورزشی ایران با نام "کاروان فرهنگی ورزشی خودباوری و امید" فردا شب در حالی در راهی بزرگ ترین رویداد بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شرکت خواهد کرد که هدف در این دوره از بازی ها، حفظ جایگاه چهارمی دراین رقابتها است. ما در دوره قبل در اینچئون با کسب ۱۲۰ مدال توانستیم عنوان چهارمی را بدست آوریم.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : کاروان ورزشی ایران با نام "کاروان فرهنگی ورزشی خودباوری و امید" فردا شب در حالی در بزرگ ترین رویداد بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا شرکت خواهد کرد که هدف در این دوره از بازی ها، حفظ جایگاه چهارمی دراین رقابتها است. ما در دوره قبل در اینچئون با کسب ۱۲۰ مدال توانستیم عنوان چهارمی را بدست آوریم.

بهمن رضایی سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی درگفت و گو با "جوان آنلاین" درباره این دوره از رقابتها گفت: ما سعی کردیم برای آمادگی کامل در این دوره از رقابتها ، اردوهای منظمی را در سراسر کشور با صلاحدید مربیان برگزار کنیم. خدا را شکر در حال حاضر بچه ها همگی از شرایط آمادگی خوبی برخوردار هستند و بدون هیچ مشکلی فردا شب راهی جاکارتا می شوند. برخی از رشته ها بیش از یک سال در اردو بودند و در این مدت تواستند رکوردهای خوبی از خود به جای بگذارند. ما در بخش دوومیدانی با توجه مدال آوری در این رشته بیشتر است سعی کردیم زیر نظر مربیان خود همواره در اردو باشند و تمریناتشان را پیگیری کنند. دراین راه البته حمایت های کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان شرایط خوبی را برای این تیم از نظر امکانات و تجهیزات فراهم کردند باعث شد  تا ملی پوشان با آمادگی خوبی راهی جاکارتا شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف ما کسب عنوان نایب قهرمانی است اظهار داشت: ما در این دوره از رقابتها با ۶۱ دوومیدانی کار که ۴۳ ورزشکار مرد و ۱۷ زن در بخش معلولان شرکت خواهیم کرد که نسبت به دوره قبل ورزشکاران بیشتری راهی جاکارتا می‌شوند.از این تعداد ۲۲ نفر از ملی پوشان نابینا هستند و در کل در این دوره حضور بانوان پررنگ تراز قبل بوده است. در دوره قبل کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون با ۶۰ ورزشکار معلول و نابینا و کم‌بینا حضور داشت که این نشان دهنده این است که ما نیست به دوره قبل افزایش ۸۳ نفری داشته ایم . آنچه برای ما مهم است این که ما در دوره قبل در دوومیدانی موفق به کسب ۱۸ مدال طلا در بخش جانبازان و معلولان و سه مدال طلا در بخش نابینایان و کم بینایان شده بودیم و در مجموع ۷۲ مدال کسب کردیم را افزایش دهیم اما با توجه به اینکه چینی ها با تعداد نفرات بسیاری در زن و مرد شرکت می کنند ما جایگاه دومی خود را در دوومیدانی کسب کنیم و نایب قهرمان شویم. طبق برنامه ریزی که از قبل داشتیم سعی داریم در این دوره از بازیهای پاراآسیایی تعداد مدال طلای خود را از ۲۱ مدال طلا افزایش دهیم که اگر اینگونه شود عنوان دومی تقریبا تثیبت خواهد شد.

رضایی در ادامه افزود: البته در این دوره رقبای سرسختی مثل ژاپن و اندونزی و ازبکستان داریم که در دوومیدانی مدال آوری خوبی دارند و این کار ما باری نایب قهرمانی سخت می کند. ما قطعا در این دوره رقابت تنگی با آنها خواهیم داشت اما ناامید نیستیم.ما در این دوره در رشته ای پرتاب ایستاده و نشسته و دوی پرش و دوی سرعت امید زیادی برای مدال آوری داریم که می تواند امید ما را برای کسب نایب قهرمانی زیاد کند.

سرمربی تیم ملی دومیدانی معلولان در پاسخ به "جوان آنلاین" درباره اینکه آیا در این مدت با مشکل خاصی از جمله امکانات روبرو بوده اید اظهار داشت: ما در چند ماه ابتدایی اردوها به لحاظ تجهیزات مشکلاتی داشتیم که بچه ها نمی توانستند خوب تمرین کنند اما با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون تا حدود زیادی مشکلات برطرف شد . ما حتی سعی کردیم با پرداخت به موقع حقوق ملی پوشان آنها را از لحاظ روحی روانی هم آماده رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا کنیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار