کد خبر: 926745
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
اداره کل شیلات گلستان خبر داد
سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان در استانه فصل برداشت میگو از مجتمع پرورش میگو از امادگی 8 مرکز جهت عمل اوری وفراوری این محصول خبر داد.

دومین جلسه ی برنامه ریزی و هماهنگی مراکز عمل آوری و فرآوری آبزیان گلستان به منظور بررسی وضعیت و رفع مشکلات این مراکز با حضور مدیر کل، رئیس گروه بهبود کیفیت و فراوری و رئیس اداره میگوی شیلات گلستان، روسای ادارات شیلات شهرستان های بندرگز و کردکوی و بندرترکمن، گمیشان، مدیران عامل مراکز عمل آوری و نمایندگان دامپزشکی استان برگزار شد.

آرش جیران رئیس گروه بهبود و کیفیت اداره کل شیلات گلستان در این جلسه گفت: طی این نشست مراکز عمل آوری گزارشی از وضعیت خود از جمله وضعیت بهداشتی مراکز، مراحل اخذ کد IR و EC، قراردادها و میزان قبول مسئولیت در مورد عمل آوری و ... ارائه نمودند.

مسلمی نماینده دامپزشکی استان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ بیماری در مجتمع پرورش میگوی گمیشان ثبت نشده و این یک حسن بزرگ هم برای شیلات و هم برای دامپزشکی استان محسوب می شود. امسال هم از مراکز عمل آوری درخواست داریم با تمام توان پای کار بایستند تا بتوانیم تمامی میگوی تولید شده در استان را به نحو احسن به مرحله عمل آوری و فرآوری برسانیم. دامپزشکی استان آمادگی خود را در تمام ساعات شبانه روز جهت همکاری با این عزیزان اعلام می دارد.

همچنین مدیر کل شیلات گلستان ضمن تشکر از مجموعه دامپزشکی استان که همواره کنار عمل آوران و پرورش دهندگان حضور داشته اند، گفت: از تمامی مراکز عمل آوری درخواست دارم سریعتر آماده دریافت میگو شوند و اگر مشکلی هم وجود دارد رفع شود تا صنعت میگوی استان ضربه نخورد.

سید جواد قدس علی با بیان اینکه فصل عمل آوری میگو یک ماه طول خواهد کشید بیان داشت: طبق اعلام آمادگی مراکز عمل آوری فعال در استان می توان گفت روزانه 100 تن میگو در استان عمل آوری خواهد شد و این میزان با احتساب پیش بینی تولید بالغ بر 2500 تن حدود 26 روز الی یک ماه طول خواهد کشید که تمامی میگوی تولیدی عمل آوری و فرآوری شود.

مدیر کل شیلات گلستان در پایان تصریح کرد: شرایط را مغتنم بشماریم و سعی کنیم نهایت استفاده را از این محصول با کیفیت جهت رونق اقتصادی استان ببریم. امیدوارم با همکاری تمامی شما عزیزان این مرحله را با موفقیت طی نماییم و امسال نیز جشن برداشت میگو را بهتر از سال گذشته و با رکورد زنی مجتمع پرورش میگوی گمیشان برگزار کنیم.

گفتنی است ذخیره سازی بچه میگو از 24 اردیبهشت در 830 هکتار و در قالب 50 مزرعه در مجتمع پرورش میگوی گمیشان انجام شد و به زودی فصل برداشت این محصول آغاز می شود که طی پیش بینی های انجام شده امسال تولیدی بالغ بر 2500 تن میگو را در استان شاهد خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر