کد خبر: 926157
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
ایرج حریرچی گفت: از توزیع کننده گان نذری در این ماه انتظار داریم تا ضمن رعایت بهداشت و سلامت غذا، برخی نکات بهداشتی را در زمان طبخ غذا و توزیع آن رعایت کنند.

جوان آنلاین: ایرج حریرچی گفت: از توزیع کننده گان نذری در این ماه انتظار داریم تا ضمن رعایت بهداشت و سلامت غذا، برخی نکات بهداشتی را در زمان طبخ غذا و توزیع آن رعایت کنند.

وی افزود: بهتر است در این ایام با توجه به گرمی هوا از بهداشتی بودن مواد اولیه غذایی خود مطمئن باشند و در ادامه حتما اگر در غذا از گوشت استفاده شده است این گوشت از کشتارگاه یا اماکن رسمی و بهداشتی تهیه شده باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به برخی نکات از جمله نمک قابل طبخ و شرایط بهداشتی هنگام توزیع غذا تصریح کرد:بهتر است تا خیران هنگام طبخ غذااز نمک یُد دار، و در هنگام پخت غذا ازروغن ترانس پایین استفاده کنندو فراموش نکنند که این غذا برای میهمانانی تهیه میشود که از عزاداران امام حسین هستند.

حریرچی در ادامه به عادت راه رفتن بر روی سفره غذا اشاره کرد و افزود: برخی از ما مردم عادت بدی داریم و متاسفانه بعضا بر روی سفره غذا راه می‌رویم که توصیه می‌کنیم در این ایام اگر سفره‌ای پهن شد از راه رفتن بر روی سفره نان خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره توزیع چای و آب گرم در بین عزاداران اظهار داشت:بهتر است برای توزیع آب یا چای حتما از لیوان‌های سلولزی یا آلومینومی یا ظروفی که از گیاهی است استفاده کنند.

منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار