کد خبر: 924529
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳
درحالی‌که برای جمع زباله هزینه بسیاری صرف می‌شود، اما نابسامانی در تفکیک زباله از مبدأ و نبود مدیریت پسماند مشکلات زیادی را برای شهر و شهرداری ایجاد کرده است؛ حال برای کاهش بخشی از مشکلات در این زمینه رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران پیشنهاد کرد مخازن جمع‌آوری زباله به زیر زمین برده شود.

زهرا صدراعظم نوری، در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت نامناسب زباله در سطح شهر تهران گفت: اینکه ما مخازن بزرگ زباله در سطح معابر را داشته باشیم، درست نیست و دعوت به این است که شهروندان هر زمان در روز بخواهند می‌توانند زباله‌هایشان را در این مخازن زباله بریزند و اثر روانی منفی دارد. این موضوع را به مسئولان خدمات شهری و پسماند منتقل و درخواست کرده‌ایم شیوه جدید جمع‌آوری زباله را پیشنهاد داده و مخازن زباله را به زیر زمین ببرند.

وی افزود: این سبک جمع‌آوری زباله اشتباه است، در حالی که در برخی شهر‌های دنیا هفته‌ای دو یا سه روز زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود و زباله‌های‌تر از خشک جداست، در تهران در برخی نقاط روزی سه بار مخازن زباله خالی می‌شود که باعث شده هم کیفیت پایین بیاید و هم شهروندان رضایت کافی نداشته باشند، بنابراین باید در سیاست‌های جمع‌آوری پسماند بازنگری شود.

نوری همچنین بر نظارت مناطق شهرداران نواحی، معاون خدمات شهری مناطق بر عملکرد پیمانکاران تأکید کرد و گفت: پیمانکاران باید ماهانه چند نوبت سطل‌های زباله را شست‌وشو دهند و اگر این اتفاق نمی‌افتد باید به پیمانکاران تذکر داده شود، زیرا آلودگی و بوی نامطبوع شهروندان را اذیت می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تأکید کرد: نباید پیمانکاران در یک محدوده ثابت بمانند، بلکه باید با توجه به نحوه خدمات‌دهی، کیفیت کار و تجهیزات پیمانکارانی که توان بیشتری دارند، فعالیت‌های بیشتری انجام دهد در این صورت انگیزه و کیفیت کار افزایش پیدا می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار