کد خبر: 923838
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵
لحظه به لحظه با جلسه سوال از رئیس جمهور؛
جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

سؤال از رئیس‌جمهور دارای پنج محور است و به امضای ۸۰ نماینده رسیده است.

در جلسه امروز اکثریت وزرای کابینه دوازدهم حضور دارند.

روحانی وارد صحن علنی مجلس شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

چه کسانی رئیس‌جمهوری را در مجلس همراهی می‌کنند؟

اسحاق جهانگیری، پرویز اسماعلیی رحمانی فضلی، محمود واعظی، محمدجواد آذری جهرمی، محمدجواد ظریف، لعیا جنیدی و محمود علوی حسن روحانی را در صحن مجلس همراهی می‌کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

**بررسی سوال از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور.

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان.

**گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء‌های‌ قانونی‌ در این‌ موضوع

**گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد ریشه‌های قاچاق کالا و ارز (توصیه‌های راهبردی، سیاستی ‌و اصلاحات قانونی)

**گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط‌زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش.

لاریجانی: تفکر دموکراتیک نظام جمهوری اسلامی بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می‌داند

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 6 شهریور 97) گفت: برای حجاج عزیز بیت‌الله الحرام که این روزها به میهن عزیز بازمی‌گردند، قبولی طاعات را آرزومندیم و از اینکه امسال برای عزیزان امکان مناسبی برای انجام این فریضه الهی حاصل آمد از دولت عربستان سعودی تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز سؤال برخی نمایندگان از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس قرار دارد. به آقای رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیأت وزیران که در جلسه حضور دارند خیرمقدم می‌گویم و ملاحظاتی را تقدیم می‌کنم.

وی افزود: طبق اصل 88 قانون اساسی حداقل یک چهارم کل نمایندگان می‌توانند از وظایف رئیس‌جمهور سؤال کنند. عمیق‌ بودن تفکر دموکراتیک در نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می‌داند.(بیشتر بخوانید)

حاشیه سوال از رئیس‌جمهور در مجلس

حسن روحانی رئیس جمهوری دفترچه‌ای 47 صفحه‌ای تهیه کرده و در اختیار خبرنگاران و نمایندگان مجلس قرار داده است.به گزارش اعتماد، در این دفترچه روحانی به 5 سوال نمایندگان پاسخ داده است.

دهقان: دولت چطور با این همه ژنرال، این میزان بی‌تدبیری داشت

محمد دهقان نماینده طرقبه به عنوان اولین نماینده سوال کننده‌ از رئیس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت؛‌ وی خطاب به روحانی گفت: همان‌موقع که آقای جهانگیری ارز 4200 تومانی را اعلام کرد، کارشناسان گفتند این روش غلط است، سه ماه و نیم طول کشید شما این نظر را قبول کنید.

* چرا لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر نمی کنند؟ اگر کسی رانتی نبرده است، چرا با این خواست مخالفت می‌شود؟

* در زمانی که مردم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند، دولت شما صدها میلیون دلار را برای سفر اختصاص داد تا بروند آنتالیا و …

* در زمان تحریک تقاضا، جلوی توزیع ارز را گرفتند، هم ارز صادرات و هم کسی می خواست 10هزار دلار ارز بفروشد، به عنوان قاچاق گرفتند.

* ارز ناشی از صادرات کالا که توسط شرکت‌های دولتی و خصولتی توزیع می‌شود، 10 میلیارد دلار است، اما دو میلیارد دلار توزیع شد

* آقای رییس جمهور، اگر شما توان نداشتید، دولت شما مردم را به صف کرد و سکه فروخت و جیب دلالان را پر کرد؟

* شما ارزیابی از ذخایر خودتان نداشتید؟ دولت چطور با این همه ژنرال، این بی تدبیری داشت؟

* به قیمت خالی کردن جیب مردم، گفته اند بیش از 80 هزار میلیارد تومان پول به کیسه تعدادی آدم مفت‌خوار و اندکی از ثروتمندان داده شود. ذخایر طلای کشور تلف شود

* ماده 598 قانون مجازارت اسلامی می‌گوید هرکسی موجب تضییع اموال دولتی می شود، باید هم مجازارت کیفری شود و هم جریمه. چه کسی می‌خواهد جبران کند؟

فرهنگی: نشانه ای از برنامه ریزی برای رفع رکود دیده نمی شود

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز نیز دومین نفری بود که برای طرح سوال از رئیس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت.

محور سخنان وی به شرح زیر است:‌

* رکود معضلی نیست که در دولت شما بوجود آمده باشد، از قبل بوده است، اما نبود برنامه مشخص برای آن در دولت شما، تشدید کرد. برنامه‌های علمی برای رکود وجود دارد، اما در دولت شما برنامه ریزی مدونی وجود ندارد
* این رکورد سنگین و بی‌سابقه درحالی است که بودجه سالانه افزایش پیدا کرده است؛ و نقدینگی افزایش یافته است
▫️رد شدن نقدینگی از ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان موجب هجوم به بازار ارز و طلا شد
* تورم بانک مرکزی، زیر ۱۰ درصد است، اما شواهد می‌گوید بالای ۶۰ درصد است. رکود تورمی حاکم شده است.
* رکود تورمی حتی اگر کوتاه‌مدت باشد، می‌تواند تاثیر طولانی داشته باشد و باید دولت دست به اصلاحات اقتصادی می‌زد، اما تحولی انجام نداد
* از سال ۹۲ دست به کدام تحول اقتصادی زده‌اید؟ در زمینه بیکاری، قاچاق و … و حتی یارانه‌ها که از آن انتقاد می‌کردید، اتفاقی نیفتاد
* معضلات را به دیگران حواله ندهید، حلقه مفقوده این سال‌ها، مدیریت بوده است.
 
نقوی‌حسینی در سؤال از رئیس‌جمهور: اینقدر مرعوب تحریم نباشیم

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۶ شهریور ۹۷) در جریان سؤال از رئیس‌جمهور به عنوان یکی از سؤال کنندگان سخنانی را مطرح کرد که به شرح زیر است:
 
* آقای روحانی! خانواده‌ای در نظر بگیرید که دو تا سه فرزند با مدرک عالی حتی دکترا با سن ۲۰ و ۴۰ سال به دلیل عدم اشتغال مجرد هستند. این جوانان در خانه‌ای می‌روند که خود پدر یا بیکار است یا حقوق بسیار پایینی دارد.
*شما مجری قانون اساسی است. اصل ۳۴ قانون از شما خواسته اشتغال مناسب، تامین اجتماعی و دستمزد مکفی برای ملت فراهم کنید. به نمایندگان ملت بگویید شورای عالی اشتغال در طول ۵ سال مدیریت شما چه کرده است و بانک اطلاعات اشتغال سرانجامش چه شد و سرانجام طرح کارورزی شما چه شد.
*ما به دشمنان‌مان اعلام می‌کنیم آمریکا را له و تحریم‌ها را نابود می‌کنیم. آقای رئیس‌جمهور پشت سر شما هستیم و آنانی که ادعا دارند می‌توانند بین مسئولان و قوای کشور اختلاف ایجاد کنند کور خوانده‌اند.
*ما به راحتی می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. اینقدر مرعوب تحریم نباشیم.
* ۳۰۰ نوع شغل در حوزه صنعت نهفته است، بنا بر گفته خودتان بیش از ۵ هزار مرکز تولیدی و خدماتی تعطیل شده‌اند. آقای رئیس‌جمهور! کمک کنید این‌ها حل شود.
*درست است که ما اختلاف سیاسی داریم، اما امروز روز عزت، وحدت و البته روز سخت کشور است. مرد کسی است که روز سخت بایستد. ما پشت دولت شما می‌ایستیم و حمایت می‌کنیم.

فولادگر: با وجود امکان تولید شاهد واردات رسمی برخی ماشین‌آلات از خارج هستیم

در ادامه حمیدرضا فولادگر در جریان سوال از رئیس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت که مشروح آن به شرح زیر است:
 
*اولین سوال اینجاست که چرا به همان برنامه و برنامه‌های اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم پایبند نبودید و شرایط کشور امروز به سمت و سویی رفته که معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته است
* آقای رئیس‌جمهور شما در آغاز کار دولت یازدهم هم در تبلیغات انتخاباتی و مصاحبه‌های مطبوعاتی و هم در ارائه برنامه‌های دولت در هنگام معرفی هیات وزیران بر اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که در دولت دهم اجرا نشده بود تاکید کردید گزارش‌های مجلس نهم و دهم نشان می‌دهد که هنوز بیش از نیمی از احکام این قانون اجرا نشده است.
*قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور به صورت کامل اجرا نشد و به موجب گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس دهم هنوز شاهدات واردات رسمی برخی ماشین‌آلات و تجهیزات و یا اجرای برخی از پروژه‌ها توسط شرکت‌های خارجی هستیم که در داخل امکان‌پذیر بوده است و این یعنی دامن زدن به رکود و بیکاری.
* قانون نحوه تحول اقتصاد مقاومتی مصوب تیر ماه ۹۴ که به کارگیری توان سه قوه را با تشکیل شورای متشکل از معاون اول رئیس‌جمهور، نایب رئیس اول مجلس و معاون اول رئیس قوه قضاییه و هیاتی مرکب از سه قوه به منظور اصلاح، پالایش و یا لغو موارد مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همسو سازی لوایح و طرح‌های قانونی با این سیاست‌ها را تاکید کرده بود هنوز اجرا نشده و این سبب شد که با ورود رهبر معظم انقلاب امسال جلسه سران قوا تشکیل شود و اگر این قانون سه سال قبل اجرا شده بود در شرایط جنگ اقتصادی بسیاری از مسائل قابل حل بود.

فرهنگی: تورم نقطه به نقطه ماهانه خبر از تورم ۶۰ درصدی در سال جاری را می‌دهد

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه‌شنبه پارلمان سخنانی را به عنوان یکی از طراحان طرح سوال از رئیس جمهور مطرح کرد که مشروح آن را می‌خوانید:
 
*آقای رئیس جمهور شما در ابتدای آغاز دولت تصویر موفقی از دوره‌های مدیریتی آتی خود در اقتصاد ترسیم کردید، اما رکود از مسائلی نیست که در ماه‌های اخیر رخ نموده باشد. حال که در طول دوره شما رکود در اقتصاد کشور حاکم بود و فقدان مدیریت کارآمد باعث استمرار آن شد.
*این رکود سنگین و بی‌سابقه در شرایطی است که در طول این سال‌ها مدام بودجه جاری کشور افزایش پیدا کرده است، چرا دولت در مهار و هدایت نقدینگی موفق نبوده است؟
*تورم اعلام شده بانک مرکزی در مردادماه ۹.۷ درصد بوده است در حالیکه واقعیت‌های ملموس و مردم آن را تائید نمی‌کنند، تورم نقطه به نقطه ماهانه نوید تورم ۶۰ درصدی در سال جاری را می‌دهد که بالاترین میزان تورم در تاریخ معاصر کشور است، افزایش نقدینگی و فشار تو. امان عرضه و تقاضا، رکود تورمی را شکل می‌دهد.
*کاهش کالا در بازار همراه با کاهش تقاضا به دلیل کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و کاهش معاملات، شکل‌گیری حقوق‌های پایین و کاهش تولید داخلی را به دنبال دارد، فاقدان مسکن امید خانه دار شدن را و برخی از مالکان مسکن نیز به خاطر شوک‌های وارده به اقتصاد خانوار، خانه‌هایشان را از دست می‌دهند.
*جوانان فارغ‌التحصیل نمی‌توانند شغل مناسب پیدا کنند و بر کل زندگی آنان تأثیر می‌گذارد. رکود تورمی حتی اگر کوتاه مدت باشد می‌تواند تاثیر طولانی بر زندگی مردم بگذارد.
*آقای رئیس جمهور از سال ۹۲ دست به کدام اقدام اصلاحی زدید؟ کدام زیربنا‌های اقتصادی در زمینه‌های قاچاق، مسکن، مالیات، نظام بانکی، نظام گمرکی، حمایت از تولید، نظام بیمه‌ای، عمران، حمایت از بیکاران متقاضی کار و حتی در زمینه یارانه‌ها که مرتب انتقاد می‌کردید، اصلاحاتی انجام نشد.
*با برنامه ششم که می‌توانست زمینه برخی از اصلاحات را فراهم کند با بی‌اعتنایی و با بی‌مهری برخورد شد.

کرم‌پور: چگونه صد‌ها کانتینر کالا به کشور قاچاق می‌شود و کسی آن را نمی‌بیند

کوروش کرم‌پور حقیقی در جریان سؤال از رئیس‌جمهور در نشست علنی امروز مجلس نیز نکاتی را گفت که مشروح آن را می‌خوانید:
 
*آقای رئیس‌جمهور مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند: اگر کالایی به صورت قاچاق وارد کشور شد در انظار عمومی به آتش کشیده شود. آیا پس از شنیدن این جملات اساسا حرفی باقی می‌ماند که من نماینده در باب قاچاق و راه مبارزه با آن مطرح کنم؟
*عدم توانایی دولت در مهار قاچاق کالا و ارز چیست. موانع و مشکلات پیش روی شما در جلوگیری از قاچاق کالا و ارز چیست؟
*چگونه صد‌ها کانتینر کالا قاچاق می‌شود و کسی آن‌ها را نمی‌بیند. آقای رئیس‌جمهور مگر نه اینکه معضل بزرگ کشور ما، بیکاری است. آیا مبارزه جدی با قاچاقچیان عمده خدمت بزرگ در جهت ایجاد اشتغال جوانان نیست؟
 
روحانی در مجلس: تصور آغاز شکاف بین دولت و مجلس کاملاً اشتباه است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در وقت اول خود در جلسه سوال جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، با تبریک میلاد امام هادی (ع)، عید سعید قربان و عید بزرگ غدیر، اظهار داشت: امیدوارم سخنان من در چاچوب آیه‌ای باشد که تلاوت کردم، یعنی همه باید بهترین کلام و بهترین سخن و نیکوترین جملات را به کار ببریم. امیدوارم توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند، بتوانم دقیقا مراعات کنم.

وی افزود: در آغاز این روز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردم سالاری دینی می‌دانم. هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است، بلکه بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام است که همه مسئولین در چارچوب وظایف خود و قانون پاسخگو باید باشند. هیچکس از مردم شریف ایران از دوستان ما در جهان فکر نکنند امروز آغاز شکافی بین دولت و مجلس است، بلکه این تصور کاملا اشتباه است.

روحانی ادامه داد: مجلس و دولت هدف بسیار بزرگی را بر عهده دارند و بار این مسئولیت را با همکاری یکدیگر به مقصد برسانند. سوالات نمایندگان، سوالاتی از دولت یازدهم و دوازدهم است و از نظر من ایرادی ندارد گرچه این دو دولت دو شخصیت حقوقی مجزا دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره تلاشم این بوده بین دولت و مجلس ارتباط نزدیک و برادرانه باشد و به نظرم اینچنین بوده، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان در سال ۹۶ در انتخابات حضور فعال داشتند و در کابینه دولت دوازدهم نمایندگان عزیز کمک کردند. ممکن است گله‌ای از دولت داشته باشید و یا ما گله داشته باشیم، اما دوستانه و برادرانه است. (بیشتر بخوانید)

حاشیه جلسه سوال از رئیس‌جمهور/جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر صنعت و معدن

حسینعلی حاجی دلیگانی دیگر نماینده اصولگرای مجلس که صبح امروز در صفحه توییترش خبر از استیضاح حسن روحانی در صورت قانع کردن نمایندگان گفته بود، درحال جمع‌آوری امضا در بین نمایندگان است. یکی از این نامه‌ها مربوط به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر صنعت و معدن است.

در صحن علنی مجلس صندلی مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرا و از طراحان سوال از رئیس‌جمهور جزء پررفت‌وآمدترین صندلی‌ها است.

شما رئیس جمهور سوئیس هستید یا جمهوری اسلامی ایران؟

ذوالنور نماینده قم در طرح سوال خود از رئیس‌جمهور خطاب به او سوالاتی را مطرح کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:
 
*برجام ماموریتش را انجام نداد. آدرس غلط به مردم ندهید
*شما رییس جمهور سوییس هستید یا جمهوری اسلامی؟
*تضاد‌های آماری را چجوری ما باید بفهمیم؟
*رییس جمهور کاهش قاچاق را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار فرمودند: و بخشی هم از کاهش واردات از ۷۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار گفتند.
*شما رئیس جمهور سوئیس هستید یا جمهوری اسلامی ایران؟
*اگر این آمار‌ها صحیح باشد، باید در چندجا نمود داشته باشد؛ تقاضای ارز کاهش پیدا کند. خودنمایی حنش خارجی باید کم شده باشد. باید تولیدات داخلی برای تامین آن کاهش بیشتر فعال شده باشد. اما چنین نشده است. اما این بحثی که قاچاق و واردات کم شده، درست نیست.
*آقای رییس جمهور، در این ۶ سال که رییس جمهور هستید، تاگنون نماینده ویژه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشتید.
*گفتید با ۳۰۰ بانک دنیا ارتباط برقرار شد، این ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیاست یا بانک‌های کوچک دنیاست؟ اگر مشکل نرم افزار است، با بانک‌های کوچک و درپیتی مشکل نداریم و با بانک‌های بزرگ داریم؟
*اگر ارجاع به FATF می‌دهید، که بخشی تصویب شد، این دوسال که مشکل FATF نداشتیم، چرا بانک‌های بزرگ دنیا با ما ارتباط نگرفتند؟ مشکل در برجام بود. قصه این است. برجام ماموریت را انجام نداد. تحریم‌های بانکی سرجایش است.
*بعدی درباره بیکاری است؛ زمانی که مسکن مهر ساخته شد، کارگران سر کار بودند. سه سال بعد از شروع بکارتان گفتید دو میلیون و ۶۰۰هزار شغل ایجاد کرده‌اید، سال بعد هم گفتید ۷۰۰ هزار تا، میشود سه میلیون و ۳۰۰هزار شغل، اما اکنون می‌گویید دو میلیون و ۷۰۰هزار تا تاکنون
*گفتید ساعت ۹ نمی‌دانیم ساعت ۱۱ قیمت ارز چه می‌شود. مشکل کجاست؟ مشکل خودشیفتگی است، مشکل مشورت نکردن با کارشناسان است.
*چه اتفاقی افتاده که بازار ما بهم می‌ریزد؟ این فضا را کی درست کرد؟ یک کاخی ساختید به اسم کاخ آرزوها، برجام و تهش ارتباط با آمریکا بود. توانمندی داخلی تکیه نشد، ارتباط با همسایگان فراموش شد. بار‌ها گفتاید برای گزینه‌های مختلف برنامه دارید. اما ما نتوانستیم مدیریت کنیم. مشکل در توزیع ارز بود
 
رییس جمهوری در مجلس: با تند روی به جایی نمی‌رسیم/ اشکالی ندارد شما مخالف دولت باشید

روحانی بخش دوم پاسخ دهی خود به مجلس را به مدت زمان ۲۶ دقیقه آغاز کرد که مشروح آن را در ادامه  می‌خوانید:
 
*من اولا از وزرای مربوطه در زمینه همه این ۵ سوال و نکاتی که در زمینه آن مطرح شد، توضیح لازم به نمایندگان بدهند، هم به مردم
*نکته اساسی این است که چه شد کشور؟ کشوری که در مسیر آرام حرکت می‌کرد و امد در منطقه خلیج فارس و همان ایام انتخابات بود و حماسه بزرگ را آفریدند و ضربه بزرگی را به ترامپ و کشور‌های اطرافش زدند، چرا یک مرتبه تغییر کرد؟
*تاریخ این تغییر ۵ دیماه ۱۳۹۶ است؛ هرکس تاریخ دیگری بدهد، آدرس غلط داده است. ۵ دی ۹۶ بود که مردم دیدند ناگهان عده‌ای امدند، شعار می‌دهند و بعد شعار‌های هنجارشکنانه و غیرقابل قبول برای مردم.
*مردم دچار حیرت شدند، پاسخ قاطع در راهپیمایی‌ها دادند، اما حادثه کم‌نظیری بود و نداشتیم. حادثه دیماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا در اواخر دیماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم مگر آنکه اروپا و دیگران درباره منطقه و موشک همراه شوند و اگر نشوند، یکجانبه خارج می‌شوم
*بعد از آن تهدید و با ناآرامی داخل، مردم نگران شدند. بدانید تخریبِ، خرابی می‌آورد. بدانید سیاه نمایی، زندگی مردم به سمت سیاهی می‌برد. کلام نیست، شعار در گوشه و کنار نیست. البته اگر شعار درباره فردی مثل حسن روحانی باشد، اهمیتی ندارد. من اگر تهدید شوم به ترور، مهم نیست. من همه ماه رمضان‌ها هم خواندیم
*چه شد که عده‌ای هوس کردند رییس جمهور را مملکت را به ترور تهدید کنند؟ احساس کردند اختلاف وحود دارد
*اگر اتحاد داشته باشیم، فیضیه انقلاب به جایی تبدیل نمی‌شود که آب به آسیاب دشمن بریزند.
*بیاییم همه ما منصفانه قضاوت کنیم، اگر برجام هیچ بود چه غصه‌ای داریم، آمریکا رفته، ماهم برویم، از هیچ که نباید ترسید، گفتید هیچ شرکتی نیامده است ایران، پس چرا می‌گویید شرکت ا. می‌روند بیرون.
*میگویید چرا هواپیما نیامده است، کاغذیه، اعلام کردید این برجام هیچ رابطه بانکی را درست نکرد، حتی گفیتم سوییف برقرار شده مجبور شدیم خبرنگاران را ببریم به بانک‌ها که ببینند، گفتید امکان نداره.
*می گویید به صد در صد اهداف رسیدیم، خیر نرسیدیم، بله صدر در صد نرسیدیم، اما در بسیاری از زمینه‌ها به صد در صد رسیدیم.
 
همه ما یکبار اصل ۴۰ قانون اساسی را بخوانیم

* پی‌ام دی چیزی بود که تمام کارشناسان می‌گفتند ا. زمحالات هست، اما خب حل شد تمام شد، قطع نامه‌ها علیه ایران برچیده شد، تحریم بلند مدت نظامی کوتاه شد
*همه ما یکبار اصل ۴۰ قانون اساسی را بخوانیم.
*شما گفتید بعد از برجام هیچ شرکتی به ایران نیامد و هیچ هواپیمایی نیامد. هواپیما‌ها کاغذی بود. شما گفتید برجام هیچ مشکل بانکی را رفع نکرد. اما الان نگرانی تان پس چیست.
*با تند روی به جایی نمی‌رسیم. راهی جز اعتدال نداریم. راهی جز دوستی و برادری نداریم. اشکالی ندارد شما مخالف دولت باشید.
*نمایندگان محترم می‌فرمایید، مردم زندگی شان مطلوب نیست، کاملا حرف درستی است، اما من می‌پرسم آیا دولت یازدهم برای رفاه کاری نکرد؟ تورم پایین امد، حقوق دو برابر نشد؟ اگر زندگی مردم سخت شد، برای مبارزه با فقر مطلق آیا مستمری بگیران پرداختی را و ۳.۴ دهم برابر افزایش ندادیم؟
*اگر به این‌ها تکیه کنیم باید همه را بگیم، آن چیزی که اشتغال میگویید عده‌ای خارج می‌شوند، من میگویم خالص، آن‌هایی که خارج شدند را منهی کردیم، مرکز امار میگوید.
* به مردم و نمایندگان عزیز بگویم، در دنیای امروز انچه قول داده‌ام، در انتخابان ۹۲، ۹۶ قول دادم و گفتم راه من راه اعتدال است و بازهم می‌گویم، ملت ایران با تندروی به جایی نمی‌رسیم.
*راهی جز اعتدال نداریم، راهی جز دوستی و برادری نداریم، راهی جز وحدت نداریم. مخالف دولت باشید حق شماست. برای منافع ملی کنار هم باشیم.
* یک نکته را عرض کنم، خواهش میکنم همه یک بار اصل ۴۰ قانون اساسی را بخوانیم، اصل ۴۰ قانون اساسی در اجرای حقوق در اجرای حق نمی‌توانیم ضربه به منافع ملی بزنیم. اصل منافع ملی در تمام برنامه‌ها هست
*ما هر وقت با وزرا کار داریم می‌گویند در کمیسیون مجلس هستند!
*اینکه دولت نقص دارد، حتما دارد. اما تلاش من این بوده که بهترین‌هارا جمع کنم. به همین دلیل است که سوال می‌کنید، استیضاح می‌کنید و این حق شماست.
*مهم است دست به دست هم بدهیم برای حل مشکل مردم. مردم نمی‌خواهند از من بپرسید و من آمار و ارقام بدهم. مردم درد را بهتر از من و تو می‌دانند و به صورت روزمره‌ای می‌بینند. در مغازه و اتوبوس.
*لمس این مساله که زندگی مردم توام با سختی شده، وجود دارد. کمردم درمان موقع نمی‌پذیرند. درمان دائم می‌خواهند. چطور درست می‌شود؟ با کار دولت؟ بهتن‌هایی نه، با کار مجلس؟ به تنهایی نه. با کار قوه قضاییه؟ به تنهایی نه. همه با هم
*پشت تریبون‌ها نگویید دچار بحران شده‌ایم. ما در مرحله اسیبیم، در گاهی مواقع در لبه آسیبیم، اما نه بحران. ما مشکل داریم، باید دست به دست هم بدهیم.
*ما بدون ایراد نستیم، شما باید تذکر بدهید. اما هیچ تصمیم بدون مشورت جمعی انجام نمی‌دهم. من برای تصمیمی، صددرصد قاطع بودم، اما دیدم حمع مخالف است و از تصمیمم برگشتم.

روحانی مجلس را ترک کرد/ آغاز رای گیری در مجلس

۲۲ تن از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار رای گیری علنی با ورقه شدند.
 
نمایندگان از ۴ پاسخ رئیس جمهور در مجلس قانع نشدند
 
پاسخ‌های رئیس جمهور به سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته است که نتایج رای گیری به شرح زیر است:

نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور در خصوص کنترل قاچاق کالا قانع نشدند.

نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور در خصوص استمرار تحریم‌های بانکی قانع شدند.

نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور در خصوص اقدامات دولت درخصوص کاهش نرخ بیکاری قانع نشدند.

نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور در خصوص رکود اقتصادی شدید چندین ساله قانع نشدند.

نمایندگان مجلس از پاسخ رئیس جمهور در خصوص افزایش شتابان نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی قانع نشدند.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
اون یک سوال هم ناپلئونی وپنجاه پنجاه بود .....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار