کد خبر: 922663
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال ۲۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به آبیاری بارانی تجهیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رضا کریمی در جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌های مهم آب و خاک با محوریت آبیاری تحت فشار در اردبیل اظهار داشت: امسال ۲۰ هزار هکتار از اراضی مستعد استان اردبیل به آبیاری بارانی تجهیز می‌شوند که زمینه مسئولان امر همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در زمینه تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری مدرن بیان کرد: باید با همکاری و تعامل تمامی مسئولان در این حوزه مشکلات در راستای تجهیز اراضی مستعد استان به آبیاری‌های نوین برطرف شده و تمامی امکانات برای توسعه این آبیاری در استان به کار گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب استان‌های موفق در اجرای طرح‌های نوین آبیاری گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف در منطقه بوده انتظار می‌رود در زمینه اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های آب و خاک مسئولان مربوطه همت و تلاش مضاعفی داشته و بهره‌برداری از این طرح‌ها را با جدیت پیگیری کنند.

کریمی با اشاره به محدود بودن فصل کاری در استان اردبیل به دلیل آغاز سردی هوا از پاییز تصریح کرد:‌ باید با توجه به این محدودیت انجام کارهای مطالعاتی در کمترین زمان ممکن انجام شده و در عین حال دقت لازم در این زمینه انجام شود تا عملیات اجرایی برای این پروژه‌ها آغاز شده و شاهد توسعه آبیاری مدرن و تحت فشار در استان باشیم.

نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم جهاد کشاورزی در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین و بارانی افزود: در زمینه اجرای این طرح‌ها جهاد کشاورزی اقدامات خوبی انجام داده که انتظار می‌رود در این زمینه شاهد توسعه و گسترش اقدامات و فعالیت‌ها بوده و بتوانیم با اجرای طرح‌های آبیاری نوین زمینه برای بهره‌وری بالا در بخش کشاورزی در کنار صرفه‌جویی در مصرف آب را شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر