کد خبر: 921421
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
زنانی که از سوی غول‌های رسانه‌ای غرب نادیده گرفته می‌شوند
زنان و کودکان یمنی در سکوت مطلق رسانه‌ای غرب زیر آتش تجاوز ائتلاف سعودی بی‌صدا جان می‌دهند بی‌آنکه صدای هیچ نهاد حقوق بشری بلند شود یا رسانه‌ای بخشی از واقعیت یمن را به نمایش گذارد
کبری فرشچی
غول‌های رسانه‌ای غرب ابزار نظام سرمایه‌داری برای پیشبرد اهداف آن هستند به همین خاطر هم هست که اغلب مردم کشور‌هایی همچون امریکا، انگلیس و دیگر کشور‌های غربی از فجایعی که کشورهای‌شان بر سر مردمان کشور‌هایی همچون یمن یا سوریه می‌آورند هیچ اطلاعی ندارند در عوض روابط غیراخلاقی رئیس جمهور امریکا با یک هنرپیشه فیلم‌های پورن بخش مهمی از اخبار شبکه‌های اطلاع‌رسانی اصلی دنیای غرب را به خود اختصاص می‌دهد.
بی‌تریدد عنصر شهرت یکی از اصلی‌ترین عوامل دخیل در حوزه خبررسانی است، اما همین شهرت‌گرایی رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های غربی موجب شده تا آگاهی‌بخشی به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها مغفول بماند. هر چند رسانه‌های غربی در عمل ابزاری برای بقای نظام سرمایه‌داری هستند و هیچ نقشی در اطلاع‌رسانی یا آگاهی‌بخشی به مردم ندارند بلکه برعکس در تلاشند تا با برجسته‌سازی موضوعات کم‌اهمیت اذهان عمومی را از موضوعات اصلی و چالش‌های واقعی منحرف سازند.
وضعیت یمن را بحرانی‌ترین وضعیت یک بحران جهانی طی ۷۰ سال اخیر ارزیابی کرده‌اند. وضعیتی که با فشار همه‌جانبه ائتلاف متجاوزان و ادامه سکوت جهانی، روز به روز وخیم‌تر می‌شود.
حمله به اسکله و بیمارستان حدیده جدیدترین جنایت ائتلاف سعودی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن است. زنان یمنی در این چند روز و پس از جنایت اخیر در حدیده، با برگزاری تجمعات گسترده در شهر‌های مختلف از جمله در صنعا پایتخت این کشور و شهر حدیده، ضمن جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای جبهه‌ها، در حالی که سلاح در دست داشتند اعلام کردند که دوشادوش مردان کشورشان از نثار خون خود برای ایستادگی و دفع تجاوز دشمنان هراسی ندارند و آماده جانفشانی در راه آرمان‌های خود هستند، اما رسانه‌های غربی در برابر این ماجرا با سکوت مطلق مواجه شده‌اند.
در حالی که امریکایی‌ها نقشی محوری در به‌وجود آمدن این بحران دارند، اما افکار عمومی و مردم امریکا تقریباً در بی‌خبری محض نسبت به عملکرد کشورشان در این جنایت علیه بشریت به سر می‌برند و غول‌های رسانه‌ای غرب، مانع انعکاس اخبار این فاجعه بشری هستند. تنها برای یک نمونه می‌توان به عملکرد شبکه امریکایی MSNBC از شبکه‌های پربیننده این کشور اشاره کرد. این شبکه طی یک سال گذشته ۴۵۵ خبر و گزارش درباره «استورمی دنیل» بازیگر فیلم‌های پورن و روابط غیراخلاقی‌اش با ترامپ منتشر کرده است. این در حالی است که در همین مدت تعداد اخبار این شبکه درباره جنگ یمن صفر بوده است! این وضعیت درباره سایر رسانه‌های جریان غالب امریکایی نیز به همین شکل است و چنانچه خبری نیز از یمن منتشر شود چنان است که ماجرا کاملاً وارونه روایت می‌شود.
زنان و کودکان یمنی، اما در سکوت مطلق رسانه‌ای غرب زیر آتش تجاوز ائتلاف سعودی بی‌صدا جان می‌دهند بی‌آنکه صدای هیچ نهاد حقوق بشری بلند شود یا رسانه‌ای بخشی از واقعیت یمن را به نمایش گذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر