کد خبر: 921170
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
حجت الاسلام وحیدی:
در برنامه "در کوی نیکنامان" فرهنگسرای گلستان از خانواده مکرم شهیدان تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی و هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان ؛ ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" صبح پنج شنبه هجدهم مردادماه در فرهنگ سرای گلستان با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدای منطقه 8 برگزار شد.
این برنامه ساعت هفت صبح با قرائت دعای توسل توسط حاج آقای رفیعی آغاز و در ادامه با مداحی حاج حسن مستخدمین زیارت پرفیض عاشورا زمزمه شد. بعد از ذکر توسل به اهلبیت(علیهم السلام)، خطیب ارجمند حجت الاسلام وحیدی در سخنانی به بیان اینکه هفته‌ای که در پیش داریم شهادت امام محمد تقی(ع) است اظهار داشت: در آستانه ماه ذی الحجه هستیم که یکی از مهم ترین ماههای سال است و میرزا جواد ملکی تبریزی در کتاب المراقبات دارد که دهه‌ی اول ذی الحجه از ماه رمضان مهم تر است . روزه آن بسیار تأکید شده و روز دهم ماه مصادف با عید قربان است. ان شاء الله بتوانیم استفاده خوبی از برکات این ماه ببریم.

حجت الاسلام وحیدی در ادامه محبث محبت فرمودند: محبت باعث می‌شود کثرتها جمع و یکی شوند. یکی از علتهای اساسی پراکندگی ذهن و مستأصل بودن مردم این است که محبت کمرنگ شده. محبت وحدت و نزدیکی می‌آورد. خداوند متعال چون یکی است لذا بالاترین درجه محبت را داراست. هر گاه یکی تر شدی، غصه‌ات کمتر می‌شود. کسانی که محبت در وجودشان ضعیف است هیچ کس را دوست ندارند. همسایه، فامیل، مردم و حتی حیوانات ، آب و درختان را هم دوست ندارند. اینان به پیری زودرس می‌رسند با این که در سن جوانی باشند.

حجت الاسلام وحیدی در خصوص انواع پیری و جوانی بیان داشتند: ما دو تا پیری و جوانی داریم. اولی آن پیری و جوانی که برای بدن است. معاد جسمانی این جسم برای این دنیا مناسب است. این بدن پُر از نجاست است. بدن بهشتی خون ندارد. خون برای اینجاست. پیری دست ما نیست و همه پیر می‌شوند. دومی پیری و جوانی داریم که برای حقیقت وجود و در دست خودمان است. کم هستند کسانی که 80 سال دارند و جوان هستند و بسیارند افرادی که 30 سال دارند ولی پیر 90 ساله اند. یک علت اساسی این پیری‌ها این است که محبت ضعیف شده. افرادی که محبت ورزی آنها کم است، خیلی زود بدنشان پیر می‌شود و انواع و اقسام بیماری‌ها به سراغشان می‌آید.

حجت الاسلام وحیدی افزود: اکسیر جوانی عشق و محبت است. عشق و محبت را در زندگی هایمان تقویت کنیم، تمام دین محبت است. از خدا بخواهیم قلب‌هایی پر از عشق و محبت داشته باشیم.

بعد از پایان سخنان حجت الاسلام وحیدی کلیپی در خصوص شهادت امام جواد (ع) پخش گردید. در ادامه مادر شهید داوود گودرزی و خواهر شهید رضا چوپانی خاطرات خود را از شهیدانشان بیان کردند و در پایان حجت الاسلام وحیدی، حجت الاسلام حسین زاده ، سرکار خانم مهدی پور معاون برنامه ریزی و توسعه منطقه 8 و آقای سامنی معاون آفرینش و اجرا منطقه 8 لوح سنگی منقش به عکس شهید و هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8 به خانواده مکرم شهدا اهدا کردند.

ویژه برنامه "در کوی نیکنامان" در ساعت 9 صبح با پذیرایی صبحانه از شرکت کنندگان به پایان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار