کد خبر: 920825
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
وضعیت قابل تأمل این روز‌های حامیان انتخاباتی روحانی
«امروز هر کجا که می‌روم مردم می‌خواهند من را سنگسار و تکه‌پاره کنند که تو باعث شدی ما به آقای روحانی رأی بدهیم.» صادق زیباکلام از تئوریسین‌های اصلاحات و حامیان مشهور روحانی در انتخابات ریاست جمهوری روایت قابل تأملی از نحوه برخورد مردم پس از اثبات ناکارآمدی دولت تدبیر و امید بیان کرده است. در ذیل بخش‌هایی از گفت‌وگوی اخیر زیباکلام با روزنامه آرمان را می‌خوانید:
به نظر شما مهم‌ترین مشکلی که دولت آقای روحانی در این زمینه داشته چیست؟
به نظر من مهم‌ترین مشکلی که آقای روحانی در این زمینه دارد این است که چرا واقعیت‌ها را برای مردم بازگو نمی‌کند. آقای روحانی در نامه اخیر خود به آقای لاریجانی برای حضور در مجلس عنوان کرد‌ه‌اند که قصد دارند حقایق را برای مردم بازگو کنند. با این وجود بنده بعید می‌دانم چنین اتفاقی در مجلس رخ بدهد. این آقای روحانی که من از ۲۹ اردیبهشت ۹۶ تاکنون مشاهده کرده‌ام در مجلس نیز تنها به ذکر کلیات و سخنان تکراری بسنده خواهد کرد. در نتیجه آقای روحانی در صحن مجلس نیز سخنی از واقعیت‌های موجود جامعه را نخواهد گفت.
چرا آقای روحانی مدتی است که سکوت کرده‌اند و از بیان حقایق خودداری می‌کنند؟‌
نمی‌دانم، واقعاً نمی‌دانم. در شرایط کنونی ایشان محبوبیت خود را از دست داده‌اند و از سوی دیگر باعث تحت فشار قرار گرفتن اصلاح‌طلبان توسط مردم نیز شده‌اند. امروز هر کجا که می‌روم مردم می‌خواهند من را سنگسار و تکه‌پاره کنند که تو باعث شدی ما به آقای روحانی رأی بدهیم.
من حدس می‌زنم آقای روحانی تصوراتی درباره آینده سیاسی خود دارد، به همین دلیل نیز تلاش می‌کند رابطه خوبی با اصولگرایان داشته باشد. آقای روحانی به خوبی به این نکته آگاهی دارد که برای تحقق تصوراتی که برای آینده خود دارد به امثال صادق زیباکلام و اصلاح‌طلبان نیاز ندارد و در مقابل به اصولگرایان و حتی موافقت اصولگرایان رادیکال نیاز دارد. به همین دلیل نیز بوده که با اصولگرایان مماشات می‌کند و برحسب میل آن‌ها ساز می‌زند.
اصولگرایان به چه میزان حاضر هستند آقای روحانی را در آینده هم در جایگاه بالا ببینند؟ آیا این انعطاف در بین اصولگرایان به وجود آمده است؟
در شرایط کنونی اصولگرایان و حتی تندرو‌ها هیچ دل خوشی از آقای روحانی ندارند. با این وجود مشکلی که در شرایط کنونی برای اصولگرایان وجود دارد این است که چاره‌ای نیز به جز آقای روحانی ندارند. این در حالی است که در شرایط کنونی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی دچار بیماری هستند و در مقابل دوران مدیریت رئیس قوه قضائیه رو به اتمام است، اما آقای روحانی گزینه مطلوب آن‌ها به شمار نمی‌رود. شاید به همین دلیل هم بوده که آقای روحانی از بیان برخی حقایق خودداری می‌کند تا تصوری که اصولگرایان تند رو از وی دارند از این منفی‌تر نشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار