کد خبر: 911922
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
نماینده مردم ایلام:
سلام امینی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی مرز چنگوله دریچه جدیدی را برای توسعه همه جانبه استان می گشاید.

 سلام امینی روز سه شنبه در جریان بازدید از این مرز با تقدیر از مسئولان استان و به ویژه استاندار برای پیگیری تصویب این مرز اظهار داشت: امیدواریم هرچه سریع تر زیرساخت های مورد نیاز این نقطه مرزی مهیا و موافقت طرف عراقی را با ایجاد این نقطه مرزی جلب کنیم.

وی افزود: راه اندازی مرز جدید در چنگوله – شهابی یک فرصت جدیدی برای ایران و عراق است که بنا به ضرورت در مواقعی همچون اربعین که حجم عظیمی از زوار در 2 کشور تردد دارند، ضرورت بیشتری می‌ یابد.

وی تاکید کرد: راه اندازی بازارچه مرزی در این نقطه از مطالبات مردم منطقه و فرصتی برای توسعه روابط تجاری با عراق بوده و باید برای ایجاد آن تلاش بیشتری شود.

امینی اضافه کرد: جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان و ممانعت از پدیده حاشیه نشینی از اصلی ترین اهداق رونق دادن به نقاط مرزی است تا بتوان از این طریق فعالیت های اشتغالزا و تجاری و بازرگانی را در مرزهای کور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب ایجاد مرز چنگوله در هیئت دولت و ابلاغ آن، مسئولان استان ایلام باید برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آن اقدام لازم را انجام دهند.

نماینده مردم ایلام، مهران، ملکشاهی، ایوان، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی گفت: راه دسترسی به این بازارچه در حال احداث بوده و راه اصلی آن در حال پیمان سپاری است ولی نیاز داریم با تزریق اعتبار بیشتر سرعت کار را بالا ببریم تا پیش از ایام اربعین بتوانیم از این ظرفیت نیز برای انتقال زائران عتبات عالیات بهره بگیریم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر