کد خبر: 910821
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
سردار سلیمانی:
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز هر اقدامی که دشمن علیه کشور انجام بدهد مطمئن هستم که از دل آن بزرگ‌ترین پیروزی به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد.
جوان آنلاین: سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی شامگاه پنجشنبه در اجتماع رزمندگان لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس در بیت‌الزهرای(ع) کرمان که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) اظهارداشت: این جمع‌شدن‌ها که به‌مناسبت‌های مختلف با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود تأثیرات زیادی دارد.

وی با بیان اینکه "امشب شب قدر است" در تبیین سیره حضرت علی(ع) گفت: از افتخارات ما بین همه ملل و چندین میلیارد انسان در دنیا تمسک، اتصال، ارتباط، علاقه و انتساب به شخصیتی است که در طول تاریخ کسی نتوانسته سخنی غیر از ستودن، تجلیل، تعظیم و تعریف پیرامون شخصیت او بگوید و آن شخصیت کسی جز حضرت علی(ع) نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه "امام علی(ع) به‌عنوان محوریت و مرکزیت مذهب شیعه محور همه ارزش‌ها، پاکی‌ها و پیروزی‌های ما است" افزود: یکی از کارهای خوبی که در جمهوری اسلامی ایران انجام شد ثبت نامه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در باب حکومتداری در سازمان ملل است که کار بسیار ارزشمندی بود.

وی با بیان اینکه عجیب‌تر آن است که در نوشته علمای برجسته و شخصیت‌های برجسته مسیحی، مطالبی در رابطه با حضرت علی(ع) بیان شده که بسیار باعظمت است خاطرنشان کرد: مهمترین تعریف از شخصیت حضرت علی(ع) را خود پیغمبر(ص) بیان کرده و فرمود "خدا من و علی را از یک نور واحد خلق کرده است".

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شیعه باید حداقل بخشی از وصیت‌نامه امام علی(ع) به فرزندش امام حسن(ع)، نکاتی از دعای کمیل تا نامه حضرت علی(ع) به مالک‌اشتر را حفظ باشد گفت: بعضی مواقع مشاهده می‌شود که معرفت ما نسبت به معرفت یک مسیحی نسبت به امام علی(ع) و امام حسین(ع) و مذهب خودمان بسیار پایین‌تر است.

وی بیان کرد: یکی از معضلات مهمی که در تاریخ اسلام منشأ عدم بهره‌برداری عالم اسلام از شخصیت امیرالمؤمنین(ع) شد اول دوستانی بودند که از روی ترس عظمت امام علی(ع) را پنهان کردند و حرف نزدند و دوم دشمنانی بودند که از روی حسادت عظمت شخصیت حضرت علی(ع) را پنهان کردند.

حکومت اسلامی ایران در استمرار حکومت علی‌ابن‌ابی‌طالب است

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه با این وجود کسی نتوانست خورشید وجود علی(ع) را زیر ابر پنهان کند و نور علی(ع) در همه عالم گسترده شده است گفت: حکومت اسلامی ایران در استمرار حکومت علی‌بن‌ابی‌طالب است و اگر کتاب الغارات را که از قدیمی‌ترین کتب شیعه است بخوانید بدون تعصبات حزبی و سیاسی نسبت به حکومت اسلامی عمل می‌کنید و تصمیم می‌گیرید.

وی با بیان اینکه ماندن پای حق و ایستادگی و پایداری برای حق، خیلی معرفت می‌خواهد و با دنیاطلبی بسیار فاصله دارد افزود: آنچه در تاریخ اسلام اتفاق افتاده برای همه ما عبرت‌آموز است.

سردار سلیمانی با اظهار اینکه "خطوط قرمزی است که اگر آسیب ببینند دین ما آسیب می‌بیند" گفت: معاویه با توجه به اینکه دشمن امام علی(ع) است بارها در مجالس مختلف نتوانست جلوی خود را بگیرد و مناقب امیرالمؤمنین(ع) را انکار کند.

امام خمینی(ره) مهمترین فرصت‌های انقلاب را در بحران‌ها به‌دست آورد

وی با تسلیت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) به‌عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران گفت: در ادامه بیان ویژگی‌های امام خمینی(ره) که بخشی از آنها را در سخنرانی راهپیمایی روز 22 بهمن در جمع مردم کرمان بیان کردم باید بدانید که سخنرانی و بیانی از مقام معظم رهبری ندیدم که در آن سخنرانی مهمترین بیان و استناد از امام خمینی(ره) نباشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) این بود که همیشه از دل وحشت، اضطراب، ناامیدی و ترس امید، فرصت و پیروزی تولید می‌کرد گفت: اگر به همه حوادث دوران انقلاب که هر کدام بسیار سخت و تکان‌دهنده بود و کشور را حتی در معرض نابودی می‌برد امام از دل آن ترس و وحشت‌ها مهمترین فرصت‌ها را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما در شرایطی ایجاد شد که کسی امید به پیروزی انقلاب نداشت با یادآوری دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی هم زمانی که گرفتار کردستان بودیم جنگ شروع شد، دشمن پشتیبانی وسیعی در دنیا می‌شد و نیمی از کشور زیر بمباران بود و هواپیماهای صدام تا اصفهان می‌آمدند و می‌رفتند اما امام از دل همین ترس و وحشت فرصت ایجاد کرد و عظمت آفرید به‌طوری‌که امروز هم بخش اعظمی از دستاوردهای کشور ناشی از دفاع مقدس است.

نترسیدن و نترساندن شرط عبور از بحران‌های انقلاب است

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز نیز در بحث انقلاب خیلی‌ها وحشت می‌کنند تأکید کرد: من با تجربه می‌گویم به آن میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست اما شرطش آن است که نترسید و نترسانید.

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر امام این بود که امام دین را از دل کتاب بیرون کشید و آن را به حکومت اسلامی تبدیل کرد گفت: جمهوری اسلامی ایران حاصل تلاش بیش از هزارساله‌ای است که علمای اسلام نوشتند اما هیچ‌ کدام نتوانستند به‌اندازه یک ده حکومت اسلامی تشکیل دهند اما امام این کار را کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تبیین پیام عاشورا و تشابه آن با نهضت امام خمینی(ره) افزود: در نهضت امام حسین(ع) چهار گروه نقش داشتند؛ اولین گروه کسانی بودند که خوب شروع کردند و در آخر هم خوب تمام کردند و در رکاب امام حسین(ع) شهید شدند.

وی بیان کرد: گروه دوم کسانی بودند که خوب شروع کردند اما بسیار بد تمام کردند و در کارنامه خودشان قتل پسر پیغمبر(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را ثبت کردند در حالی‌که روزی از یاران علی‌بن‌ابی‌طالب بودند که از جمله آنها می‌توان شمربن‌ذی‌الجوشن و ابن‌سعد را نام برد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه گروهی نیز بودند که کار را خوب شروع کردند و در میانه راه به بیراهه رفتند که خدا آنها را برگرداند مانند زهیربن قین که عثمانی‌مذهب بود اما امام او را دعوت کرد و عاشورایی شد و حربن یزید ریاحی نیز یکی از دیگر از این شخصیت‌ها بود.

چقدر از صدای دوستان شهیدمان هنوز در گوشمان باقی مانده است؟

وی با ابراز اینکه "باید از خدا بخواهیم در این جایگاهی که هستیم خدا به ما رحم کند" اضافه کرد: معلوم نیست من سلیمانی تا آخر باشم و اینکه آرزوی عاقبت به خیری می‌کنیم برای همین است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با یادآوری اینکه "در شب قدر هستیم و باید از آن بهره ببریم و بحث سوم من راجع به خودمان است چرا که ممکن است آخرین شب قدری باشد که آن را می‌بینیم" اظهارداشت: همه ما رزمندگان دفاع مقدس تصاویر زیبایی در چشمانمان ثبت است و بهترین اصوات در گوش شما رزمندگان جای گرفته که مربوط به شهیدان است.

وی با بیان اینکه شاید مخابراتی‌های لشکر بیشتر بدانند و هنوز صدای علی ماهانی، علی حاجبی، صدای اتحادی، تاجیک، میرحسینی و همه شهدا در گوششان باشد تصریح کرد: امروز چقدر از این تصاویر از ذهن ما پاک شده و چه‌چیزهایی جایگزین آن شده است، هر کدام در خلوت خود بهتر می‌دانیم چه بر سرمان آمده است.

سردار سلیمانی با ابراز اینکه "آنچه ما از شهدایمان فهمیدیم و برجسته‌ترین دلیل شهادت و بیتابی برای شهادت، حب به خدا بوده است گفت: اگر غیر از این بود چه‌معنی دارد که یک نفر با این‌همه دلبستگی به دنیا، همسر جوان و فرزندان خود را رها می‌کند و به جبهه می‌رود.

وی با یادآوری اینکه "بهترین ویژگی شهدای ما چه شهدای دیروز و چه شهدای امروز حب به خدا بود" خاطرنشان کرد: جهاد در راه خدا تبلور عشق است و مانند درختی که ثمره می‌دهد جهاد اوج شعله‌ور شدن عشق است که مجاهد به آن دست پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان خاطراتی از شهید جعفرزاده از شهدای لشکر 41 ثارالله کرمان گفت: شهید جعفرزاده از عرفای بزرگ لشکر بود او نه حوزه رفته بود و نه دانشگاه را دیده بود اما معرفت‌دیده و عارف بود.   

"شب قدر" همه مشکلات را در خودمان جست‌وجو کنیم

وی با تذکر اینکه "امشب در شب قدر باید به این نکته توجه کنیم که همه مشکلات از خودمان است و همه خوبی‌ها می‌تواند به خودمان برگردد" گفت: اگر نقصی وجود دارد نباید آن را به دیگران نسبت دهیم چرا که مهمترین دشمن انسان خود انسان است و در کلام معصوم هم آمده که خدایا من از خودم به تو پناه می‌برم.

سردار سلیمانی با ابراز اینکه "رسالت رزمندگان دوران دفاع مقدس بسیار بزرگ و مهم است و می‌توانیم گرمابخش و روشنی‌بخش یک نقطه باشیم" افزود: اگر به رسالت خود عمل نکنیم می‌توانیم خاموش‌کننده شمعی باشیم.

وی با بیان اینکه "به خودمان بیاییم که چه عاقبتی را دنبال می‌کنیم" اظهارداشت: اگر ما آرزومندیم که به دوستان شهیدمان ملحق شویم باید مصداق تعبیر شهید بزرگ احمد کازرونی باشیم که فرمود "کاری کنید که وقتی کسی شما را ملاقات می‌کند احساس کند که یک شهید را ملاقات کرده است".

تحولات منطقه به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورد

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: اگر به‌دنبال راه دیگری به‌جز حق هستید و تظاهر می‌کنید، بدانید این زیرکی‌ها نمی‌ماند و هیچ‌کس زیرک‌تر و مکارتر از معاویه نبود، اما الآن از او چه مانده است؟

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه افزود: انتخابات لبنان یک رفراندوم بود و در شرایطی برگزار شد که همه حزب‌الله را متهم به دخالت در امور کشور می‌کردند اما امروز با برگزاری انتخابات حزب‌الله از یک حزب مقاومت به یک دولت مقاومت تبدیل شده است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در عراق نیز نتیجه انتخابات این شد که نزدیک‌ترین دولت به حکومت اسلامی ایران تشکیل شده است گفت: مردم باید حس عزت از ذلت دشمنان خود بکنند و باید این پیروزی‌ها را مفسران بگویند چرا بعضی‌ها نادانسته سخنانی می‌گویند که حقیقت ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز هر اقدامی که دشمن علیه کشور انجام بدهد مطمئن هستم که از دل آن بزرگ‌ترین پیروزی به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم می‌خورد  تصریح کرد: البته باید جایگاه خود را مقدس بشماریم و تمام تلاش خود را بکنیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه مطمئن باشید پیروزی از آن ملت اسلامی و اسلام ناب است" خاطرنشان کرد: امروز همه آزادگان دنیا به جمهوری اسلامی ایران چشم امید دوختند.

وی با آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب گفت: از خدا می‌خواهم که از عمر من بکاهد و به عمر ایشان بیفزاید.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار