کد خبر: 910290
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
نیویورک‌تایمز:
روزنامه نیویورک‌تایمز از سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا انتقاد کرد و نوشت افزایش تعرفه‌های وارداتی، این کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در خصوص افزایش تعرفه آمریکا بر واردات فولاد اروپا نوشت: امروز با مدیران چرخه‌های تامین، برنامه‌ریزان مالی، مهندسان و مدیران خرید همه شرکت‌هایی که از فولاد و آلومینیوم در تولیدات خود استفاده می‌کنند، ابراز همدردی کردیم. همه آن‌ها در چند ماه آینده برای هماهنگ کردن کسب و کار‌های خود با تعرفه‌های جدید برای واردات فولاد از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا –که از نیمه شب پنج شنبه اجرایی شد- دچار مشکلاتی خواهند شد. احتمالا قیمت‌ها افزایش خواهد یافت و حتی ممکن است برخی فعالیت‌های تجاری در چارچوب این سیاست تجاری غیرممکن شود و حتی برخی کسب و کار‌ها به طور کامل تعطیل شوند.

به همین علت بررسی برخی چشم‌انداز‌ها درباره آسیب‌های مستقیم و فوری اجرای تعرفه‌های واردات جدید و اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی شرکای تجاری آمریکا ضروری و ارزشمند خواهد بود. قیمت‌ها برای کالا‌های وارداتی مثل فولاد همواره متغیر بوده و معمولا کسب و کار برای تطبیق خود با این قیمت‌ها مشکلی ندارند.

البته افزایش تعرفه بیست و پنج درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی برای واردات آلومینیوم خطرات بلندمدت برای اقتصاد آمریکا دارد. اجرای این سیاست تجاری نامناسب و بدون برنامه‌ریزی آمریکا علیه برابری تجاری دنیا کسب و کار‌هایی را که باید برای استقرار سرمایه‌های خود تصمیم‌گیری‌های بلند مدت داشته باشند، با مشکل مواجه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های سیاست‌های تجاری ۲۰۱۸ ترامپ ناپیوستگی و غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. مجموعه حوادث و تحولات در بازار فولاد و آلومینیوم در سه ماهه گذشته یکی از مثال‌های واضح برای توضیح نادرست بودن سیاست‌های تجاری ترامپ است. دولت ترامپ در اوایل مارس برای نخستین بار سیاست‌های تجاری خود را به عنوان تلاش جدی برای مقابله با رفتار‌های چین و دیگر کشور‌ها در خصوص ارائه یارانه به صنایع فولاد داخلی و به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا اعلام کرد.

سپس مدت کوتاهی پس از اعلام این تصمیم، دولت آمریکا اکثر متحدان واشنگتن از جمله اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را از این سیاست معاف کرد. آمریکا به این کشور‌ها از آغاز ماه مه معافیت ۳۰ روزه داد. در شرایطی که به پایان این دوره ۳۰ روزه رسیده‌ایم، دولت آمریکا این بار رویکرد لغو همه معافیت‌ها را در پیش گرفته است. اکنون این افزایش تعرفه درمورد همه از جمله نزدیک‌ترین متحدان نظامی آمریکا قابل اجرا است. همچنین این موضوع مطرح است که دولت ترامپ تصمیم دارد از کاهش تعرفه فولاد و آْلومینیوم برای گرفتن امتیازات دیگر استفاده کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: همچنین هنوز مشخص نشده است اعمال مالیات بر واردات فولاد از کانادا و اروپا چگونه می‌تواند چین را وادار کند ارائه یارانه به تولیدکننده‌هایش را کاهش دهد. اعمال این تعرفه‌ها بر کانادا و مکزیک بر پیچیدگی‌ها درباره از سرگیری مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد آمریکای لاتین نیز افزوده است.

در انتهای این مطلب آمده است: به نظر می‌رسد ترامپ تصمیم دارد علیه همه شرکای بزرگ تجاری آمریکا به شکل همزمان یک تهدید باشد. جنگ تجاری با چین یک معامله خطرناک است. جنگ تجاری با کانادا و مکزیک نیز معامله‌ای خطرناک است. جنگ تجاری با اروپا هم معامله‌ای خطرناک است. آمریکا می‌خواهد با این سه جبهه همزمان درگیر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار