کد خبر: 908120
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
يكي از غرفه‌داران نمايشگاه عفاف و حجاب به «جوان» از ضرورت تبليغات آگاهي‌بخش در حوزه عفاف و حجاب با استفاده از جلوه‌هاي بصري و هنري مي‌گويد
نيره ساري

اعتلاي فرهنگ حجاب از طريق آگاهي‌بخشي يكي از ضرورت‌هايي است كه در فضاي كنوني كشور بيشتر از هر زماني احساس مي‌شود. از مهم‌ترين اقداماتي كه همواره در اين زمينه از آن صحبت مي‌شود تبليغات آگاهي‌بخش است؛ همان چيزي كه كشورهاي غربي در ترويج عكس آن به شيوه‌هاي مختلف تلاش مي‌كنند. نكوهش ترويج رفتارهاي غربي، تشويق حفظ حريم‌هاي ارزشي، طرح و تقبيح نگاه ابزاري غرب به زن و تبيين آثار مطلوب رعايت حدود اسلامي از جمله محورهاي مهمي است كه در يك تبليغ آگاهي‌بخش ضرورت آن احساس مي‌شود.
فارغ از كليشه‌هاي تبليغاتي كه به گفته صاحبنظران حوزه فرهنگي تأثيري در فضاي كنوني و باور عمومي جامعه ندارد، تبليغ به شيوه‌هاي هنري و بصري جزو مواردي است كه مي‌تواند جذابيت‌هاي عفاف و حجاب را به درستي معرفي كند.
حميدرضا حسين‌زاده به همراه همسر خود فاطمه صادقيان از جمله افرادي هستند كه در حوزه هنر طراحي و مد پوشاك اسلامي و نيز تبليغات بصري فعاليت مي‌كنند و در اين زمينه توانسته‌اند به موفقيت‌هاي داخلي و بين‌المللي دست پيدا كنند.
حسين‌زاده با ارائه تصاويري كه امسال براي اولين‌بار در نمایشگاه قرآن استفاده شده است، در گفت‌وگو با «جوان» ديدگاه خود را درباره ضرورت‌هاي ترويج عفاف و حجاب از طريق فضا‌سازي تبليغاتي و بصري بيان مي‌كند.
وي با تأكيد بر اينكه در حوزه تبليغ و ترويج عفاف و حجاب جزو عقب‌ترين‌ها هستيم، ادامه مي‌دهد: كشورهاي خارجي همواره در بحث فرهنگ‌سازي براي اهداف خود هزينه‌هاي بسياري مي‌كنند و تبليغات وسيعي را در اين زمينه انجام مي‌دهند. اين در حالي است كه بعد از گذشت سال‌ها و در حالي كه حتي كوچك‌ترين افراد هم در شهرستان‌هاي دور‌افتاده به روز هستند، ما همچنان از همان طرق قديمي حجاب را تعريف مي‌كنيم.
حسين‌زاده در بيان تشويق و ترويج حجاب در شرايط امروزي جامعه مي‌گويد: جاذبه‌هاي بصري بهترين راه ايجاد جذابيت در بحث حجاب است. امروز اگر بحث عفاف و حجاب از طرق مختلف مورد هجمه قرار مي‌گيرد به اين دليل است كه جاي زبان هنر خالي است. ما مي‌توانيم از طريق تصاوير ذهن عمومي جامعه را به سمت ضرورت‌هاي عفاف و حجاب اغنا كنيم.
اين فعال هنري در حوزه تبليغات اسلامي كشور اسلامي در ادامه مي‌افزايد: كشور اسلامي بايد ويتريني در بحث اعتقادات خود باشد. همانگونه كه در يك كشور غربي عكس‌هاي بزرگ ضد‌حجاب به چشم مي‌آيد، در كشور اسلامي هم بايد فارغ از كليشه‌هاي قديمي جاذبه بصري در اين زمينه ايجاد كرد. كمااينكه الگوهاي غربي باعث شده تا جاذبه‌هاي حجاب براي آنها از بين برود و ما بايد با زيبايي‌سازي و آميختگي حجاب در هنر، معماري، طبيعت و... اين فضاي ذهني را تغيير دهيم.
اين هنرمند حرف زدن و ترويج حجاب در شرايط امروزي را متفاوت از گذشته دانسته و نقطه قوت تبليغات بصري را در بطن هنر و تأثيرگذاري آن مي‌داند.
گفتني است از آنجايي كه خاستگاه جريان‌سازي پوشاك ايراني- اسلامي به‌خصوص در ‏بخش عفاف و حجاب در نمايشگاه قرآن ارائه تازه‌ترين دستاوردها‌ست، بيست و ششمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم نيز ميزبان 20 اثر فاخر از اين هنرمند است كه توانسته با ارائه ديدگاه نوين و به كارگيري عكس‌هاي رنگي با موضوعيت پوشش زن، عفاف، چادرها و لباس‌هاي اقوام مختلف ايراني و... در حوزه عفاف و حجاب فعاليت كند. نمايشگاه عفاف و حجاب همزمان با نمايشگاه قرآن در مصلای تهران برپا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار