کد خبر: 903962
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
وسعت 1200هکتاری مزارع کلزا در استان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان سمنان در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد .

سید حسن میرعماد با بیان اینکه توسعه کشت کلزا در استان در حال انجام است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با هدف تأمین نیازهای داخلی به دانه‌های روغنی توسعه آن را در دستور کار قرار داده است و این برنامه در استان‌ها نیز پیگیری می‌شود .

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در استان افزایش یابد تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت محصول کلزا در استان انجام‌شده و امسال نیز برنامه ادامه می‌یابد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشت کلزا علاوه بر اینکه نیاز کشور را به دانه‌های روغنی تأمین می‌کند دارای مزیت‌های بسیاری است و گیاه مناسبی برای اقلیم خشک بوده و کم آب بر است و از این رو کشت آن در استان سمنان بسیار مقرون‌به‌صرفه است .

میرعماد اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت کلزا در استان سمنان به ترتیب در شهرستانهای میامی ، شاهرود ، سمنان ، دامغان ، آرادان و گرمسار است .

وی با بیان اینکه باید درزمینهٔ خرید محصول کلزا از کشاورزان همکاری لازم انجام شود تصریح کرد: شرکت غله استان، تعاونی‌های روستایی با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان دانه کلزا را بعد از برداشت بلافاصله از کشاورزان خریداری کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشاورزان نباید برای فروش محصول خود مشکلی داشته باشد گفت: مراکز خرید در همه شهرستان‌های استان مشخص شود و کشاورزان به آن دسترسی داشته باشند .

میرعماد به میزان سطح زیر کشت این محصول اشاره کرد و گفت: یک هزار و 100 هکتار کلزا به‌صورت کشت آبی و 50 هکتار دیم پائیزه در استان وجود دارد . همچنین 70 هکتار از کشت محصول کلزا به صورت کشت بهاره است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر