کد خبر: 903371
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی به‌ویژه هنگامی که در حال برگزاری مراسم عروسی یا ترحیم هستند به یکی از عادت‌های عربستان در طول سه سال گذشته تبدیل شده است.

هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی به‌ویژه هنگامی که در حال برگزاری مراسم عروسی یا ترحیم هستند به یکی از عادت‌های عربستان در طول سه سال گذشته تبدیل شده است. روز گذشته نیز جنگنده‌های سعودی یک مراسم عروسی را در یمن هدف قرار دادند که در جریان آن 33 نفر به صورت دلخراشی جان خود را از دست دادند و رسانه‌‌‌‌‌‌‌ها و دولت‌های غربی که همواره مدعی هستند نگران جان غیرنظامیان در سوریه هستند در مقابل کشتار یمنی‌‌‌‌‌‌‌های بی‌گناه نه تنها سکوت کرده‌اند بلکه هم در سطح عملیاتی و هم در سطح رسانه‌ای حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از جنایت‌های سعودی‌‌‌‌‌‌‌ها در یمن به عمل می‌آورند.
جنگنده‌های سعودی در تازه‌‌‌‌‌‌‌ترین حملات به غیرنظامیان یمن، یک مراسم عروسی را در استان «حجه» به عزا تبدیل کردند و شمار زیادی از افراد حاضر در این مهمانی را به خاک و خون کشیدند. بر اساس آخرین آماری که عصر روز گذشته منتشر شد دست‌کم 20 نفر در این حمله جان خود را از دست دادند و بیش از 40 نفر دیگر نیز زخمی شدند. یکی از مقامات بهداشتی در استان حجه به المسیره گفت‌: ما یک بیمارستان میدانی نیز برای درمان و استقبال از زخمی‌‌‌‌‌‌‌ها تشکیل داده‌ایم و خواستار کمک فوری شهروندان برای اهدای خون به قربانیان این تجاوز هستیم. ضمن اینکه شمار زیادی از زخمی‌‌‌‌‌‌‌ها هنوز در محل حادثه هستند و ما به دلیل پرواز‌های مکرر جنگنده‌های سعودی بر فراز این منطقه، نمی‌توانیم به آنها دسترسی یابیم. شمار زیادی از قربانیان هنوز زیر آوار هستند و تیم‌های امدادرسان قادر به دسترسی به این افراد نیستند. از آغاز تجاوز آل‌سعود به یمن در 26 مارس 2015 تاکنون، جنگنده‌های سعودی، بار‌‌‌‌‌‌ها مراسم شادی و عزای مردم یمن را به دلیل ازدحام جمعیت با هدف کشتار بیشتر برای به زانو در آوردن مقاومت در این کشور، هدف قرار داده‌اند و این نخستین بار نیست که چنین جنایتی برای رژیم سعودی ثبت می‌شود. بمباران مراسم عزا در صنعا، عروسی در «سنبان‌» واقع در استان ذمار و همین‌طور مراسم‌های عزا در «الجوف» و «ارحب‌» در صنعا از جمله این جنایات است که دهها قربانی به همراه داشته است. در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات اخیر جنگنده‌های سعودی به شهرهای مختلف یمن و به ویژه حمله وحشیانه به یک مراسم عروسی در استان حجه را شدیداً محکوم کرد. قاسمی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این اقدام خشونت‌بار و غیرانسانی گفت: تشدید بمباران‌ مناطق مسکونی نشان از استیصال و ناکامی متجاوزان به یمن در رسیدن به اهداف خود دارد. ناظران و فعالان یمن را آینه تمام نمای چهره واقعی دولت‌‌‌‌‌‌‌ها و رسانه‌های غربی می‌دانند. در حالی که غربی‌‌‌‌‌‌‌ها مدعی هستند نگران جان غیرنظامیان هستند و حتی به بهانه حفظ جان آنها دخالت نظامی انجام می‌دهند، در یمن دولت‌های غربی با تسلیحات پیشرفته خود خون غیرنظامیان را در یمن می‌ریزند و رسانه‌های غربی نیز با نشان دادن چهره‌ای اصلاح‌طلب از محمد بن سلمان این جنایت‌‌‌‌‌‌‌ها را تطهیر می‌کنند. مارک کورتیز تاریخ‌دان و فعال انگلیسی که از منتقدان سیاست خارجی بریتانیا است در صفحه توئیتر خود نوشت: «تا آنجایی که من می‌توانم ببینم، وب سایت بی‌بی‌سی حتی یک داستان در این ماه درباره یمن پوشش نداده و طی دو ماه گذشته نیز به سختی بتوان داستانی در این زمینه دید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار