کد خبر: 902848
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
استاندار مرکزی خبر داد:
استاندار مرکزی گفت: استقرار کارخانه زباله سوز در این استان با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی ضروری است و تیم مدیریتی استان با قوت این برنامه را دنبال می کند.

استاندار مرکزی گفت: استقرار کارخانه زباله سوز در این استان با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی ضروری است و تیم مدیریتی استان با قوت این برنامه را دنبال می کند.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست خبری طرح پاکسازی حاشیه جاده های استان مرکزی (پویش بدون زباله)، افزود: ایجاد کارخانه زباله سوز در استان منابع مالی هنگفتی را نیاز دارد که بایستی با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی در اصلاح و وضع قوانین و مقررات جدید و حمایت از بخش خصوصی برای آن زمینه سازی کرد.
وی ادامه داد: شماری سرمایه گذار بای ایجاد واحدهای زباله سوز در استان مرکزی متقاضی هستند و تحقق این واحدها نقش مهمی در کاهش آلودگی و حفظ منابع پایه آب ، خاک و هوا دارد.
استاندار مرکزی یاد آور شد: روزانه حدود 500 هزار تن پسماند در استان تولید می شود که 300 هزار تن آن مربوط به شهرستان اراک است.
آقازاده، کاهش آلودگی های زیست محیطی را از برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت به تنهایی نمی تواند دستاوردی را در این حوزه به ثمر برساند و همراهی آگاهانه مردم، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در این زمینه حیاتی است.
وی ادامه داد: دولت و مجلس شورای اسلامی باید با وضع قوانین و مقررات برای حفاظت محیط زیست قاطعانه وارد میدان عمل شود و با اعمال مالیات از آلودگی محیط زیست جلوگیری کنند.
استاندار مرکزی گفت: طرح پویش بدون زباله به مناسبت روز زمین پاک برای نخستین بار در کشور توسط سازمان های مردم نهاد و مردم در استان اجرا می شود و این طرح نقش مهمی درفرهنگ سازی برای کاهش استفاده از پلاستیک و پاکسازی محیط زیست در بین مردم دارد.
آقازاده افزود: جاده های استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور پرتردد است و حاشیه آن ها مملو از پسماندهای پراکنده شده و اجرای این طرح ها می تواند به الگویی برای پاکسازی جاده ها در سطح کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: طرح پویش بدون زباله در روز دوم اردیبهشت ماه در 34 شهر استان و همه بخشداری ها و روستاهای استان مرکزی با مشارکت مردم برگزار می شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: جاده اراک- فرمهین، رودخانه اراک، جاده اراک- تهران، 6 نقطه شهرستان ساوه و مناطقی در سایر شهرستان های استان به صورت نمادین میزبان این پویش است.
مصطفی عرب ادامه داد: این طرح با هدف فرهنگسازی کاهش مواد پلاستیکی، کاهش آلودگی محیط زیست و برای افزایش حضور مردم در طرح های زیست محیطی در استان مرکزی برگزار می شود.
جمع آوری پسماندها ازحاشیه جاده های استان مرکزی روز دوم اردیبهشت ماه در جاده اراک - فرمهین در شهرستان اراک و یکی از جاده های 11 شهرستان اراک برگزار می شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر