کد خبر: 902788
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
ولايتي:

اگر فكر مي‌كنند با فشار به سوريه اين كشور تجزيه مي‌شود، ادعايي واهي و توهم است زيرا سوريه متحد است و دير يا زود امريكايي‌ها از آنجا اخراج مي‌شوند.
به گزارش ايرنا، علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل عصر پنج‌شنبه در آيين افتتاحيه سي‌وپنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم در مصلاي امام خميني(ره) تهران، اظهار كرد: برخي كشورهاي فرصت طلب منطقه، گاهي به نفع سوريه و گاهي عليه آن اقداماتي را انجام مي‌دهند اما بدانند اين سياست‌ها ماندگار نخواهد بود. وي خاطرنشان كرد: اگر عربستان يمن را ترك نكند، يمن باتلاق عربستان سعودي مي‌شود آنچنان كه ويتنام براي امريكايي‌ها شد.
ولايتي درباره برجام افزود: اينها فكر مي‌كنند كه از طريق برجام مي‌توانند به ايران فشار بياورند و مي‌خواهند از برجام، پوسته بدون محتوا باقي بماند كه ما اين را قبول نداريم، گويا تقسيم نقش كرده اند؛ امريكايي‌ها در حضور منطقه اي، فرانسه در زمينه موشك و انگليس هم پيشتاز است.
وي تأكيد كرد: ما اينها را قبول نداريم، برجام نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد و فكر نكنند كه اگر از برجام خارج شوند، ايران پايبند مي‌ماند؛ اگر برجام را پاره كنند ما آن را به آتش مي‌كشيم. مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل با تأكيد بر اينكه موضع ايران در منطقه اين است كه در كنار ساير برادران مسلمان، امت واحده اسلامي داشته باشد، تصريح كرد: ايران به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت در اين منطقه اجازه نمي‌دهد مرزها تغيير كند و بايد تماميت ارضي هر كشوري محفوظ بماند‌‌. وي افزود: مصلحت امت اسلامي به وحدت است و هر كاري كه دشمنان مي‌كنند ما بايد برعكس آن را انجام دهيم.
ولايتي با اشاره به حمايت‌هاي ايران از عراق گفت: اگر حمايت‌هاي ايران از عراق نبود، امروز عراق به سه كشور تجزيه شده بود و امريكايي‌ها فكر مي‌كردند كه در عراق مي‌توانند نايب‌السلطنه انتخاب كنند اما مردم توانستند حكومتي مبتني بر آراي عمومي و اسلام داير كنند.
وي يادآور شد: اشغال كشورهاي اسلامي و تجزيه كردن آنها از اهداف دشمن است، اگر حمايت ايران از عراق، حزب‌الله لبنان و سوريه نبود، امروز اين كشورها دست داعش بود و در سايه نهضت مقاومت همه اينها شكست خورد و به امريكايي‌ها مي‌گوييم كه اگر به فكر تضعيف و تجزيه كشورهاي اسلامي هستيد، موفق نخواهيد شد. مشاور مقام معظم رهبري اظهار كرد: روز به روز به بركت بيداري اسلامي كه از تهران آغاز شده و در فلسطين، دمشق و عراق گسترده شده است، در آينده نزديك يمن هم به اين خط اضافه مي‌شود و جبهه مقاومت توانسته است از اسلام و موجوديت آن دفاع كند.
ولايتي افزود: اينها از هشتاد و چند كشور اروپايي، امريكايي و آسيايي افرادي را براي جنگ عليه سوريه آوردند و يك جنگ بين‌المللي عليه سوريه به راه انداختند و طرح تجزيه سوريه را دارند و اراذل و اوباش تمام دنيا را جمع كرده‌اند و از كيسه بيت‌المال مسلمين توسط عامل مزدورشان يعني عربستان سعودي به اينها حقوق مي‌دهند براي اينكه آدم بكشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار