کد خبر: 902699
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
تمرین تیم ملی وزنه برداری

در جریان نشست کمیسیون ورزش پاک، نیکولاس زبیندن مشاور خارجی فدراسیون جهانی وزنه برداری از بهبود سیاست‌های ضد دوپینگ IWF که از ۱۵ آوریل به اجرا گذاشته شد، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری، کمیسیون ورزش پاک فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) که در سال ۲۰۱۷ برای اصلاح برنامه‌های ضد دوپینگ این فدراسیون تشکیل شد، جلسه‌ای را در لوزان سوییس تشکیل داد و برنامه‌های IWF را ارزیابی کرد.

در این نشست تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی گفت: IWF برای محافظت کردن از وزنه برداران پاک سخت کار می‌کند و بزرگ‌ترین دلگرمی این است که کمیسیون ورزش پاک از اجرایی شدن راهی که به ما پیشنهاد و توصیه کرده، خشنود است. اجرایی کردن پیشنهادات کمیسیون ورزش پاک به سرعت و به طور کامل یک تعهد ضروری و بزرگ است. و این تعهد نه تنها برای تیم ما بلکه برای فدراسیون‌های ملی عضو فدراسیون جهانی، وادا، سازمان مبارزه با دوپینگ کشورها، و آزمایشگاه‌ها نیز هست. از طرف وزنه برداران پاک سراسر جهان و از طرف فدراسیون جهانی صمیمانه از کسانی که سخت در جهت مبارزه با دوپینگ کار می‌کنند تشکر می‌کنم.

 

دکتر هانس گایر معاون آزمایشگاه ضد دوپینگ کلن در این نشست گزارش داد که آزمایشگاه‌های کلن و مونترال از چند روش تحلیلی پیشرفته و جدید برای تجزیه و تحلیل نمونه‌های دوپینگ IWF استفاده می‌کنند. همچنین قرار است تعداد نمونه‌های ذخیره شده در طولانی مدت برای انجام بررسی‌هایی در آینده افزایش یابد.

بیلی گانون از مرکز اخلاق در ورزش هم گزارش داد که فدراسیون جهانی وزنه برداری با این مرکز قراردادی بسته است تا تعداد نمونه گیری از ورزشکاران، خارج از زمان مسابقه افزایش یابد. همچنین تست دوپینگ گرفتن از ورزشکاران، خارج از مسابقه در کشورهایی با ریسک بالا نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

از ۹ کشوری که به دلیل داشتن دوپینگ مثبت زیاد در المپیک پکن و لندن در تعلیق به سر می‌برند، ۸ کشور شرایط وسیعی که برای بازگشتشان به وزنه برداری گذاشته شده را پذیرفته‌اند و فقط روسیه قادر به انجام تمام شرایط نبود. با این حال روسیه هم اقدامات فرهنگی گسترده‌ای در زمینه مبارزه با دوپینگ انجام داده ااست و روسیه در ماه می‌میلادی قرار است در مسکو یک سمینار آموزشی با همکاری فدراسیون جهانی و وادا برگزار کند که نمایندگان ۹ کشور تعلیق نیز در آن شرکت خواهند کرد.

تصمیمی که هفته گذشته فدراسیون جهانی گرفت مبنی براینکه سهمیه کشورهایی با ۱۰ نمونه دوپینگ به بالا از المپیک ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰، بیشترین فرصت ممکن را برای کشورهای با سابقه ورزشی پاک در المپیک ۲۰۲۰ فراهم می‌کند تا موفقیت‌هایی را به دست آورند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار