کد خبر: 902688
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد:
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از امکان تولید اسپرم گاومیش های ایتالیایی در مرکز اصلاح نژاد جبل شهرستان ارومیه خبر داد.

داود قربان نژاد اظهار داشت: این استان با داشتن منابع غنی تامین خوراک دام از قبیل مزارع وسیع یونجه، نباتات علوفه ای و چراگاه های مناسب و داشتن حجم عظیمی از فرآورده های فرعی حاصل از کارخانجات تولید قند و کارخانجات تولید کنسانتره و دارا بودن بیش از 82 هزار راس گاومیش از قطب های مهم پرورش این دام مفید در کشور به شمار می رود.

وی افزود: مرکز پرورش و اصلاح نژاد گاومیش جبل شهرستان ارومیه سالیان متمادی است به عنوان عمده ترین تولید کننده اسپرم منجمد گاومیش کشور با امکان تولید بیش از 20 هزار دز اسپرم منجمد نقش موثری در حفظ و احیای پرورش این دام مفید داشته و خدمات گوناگونی را به پرورش دهندگان بخش ارائه می نماید.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اخیرا با انتقال دو راس گاومیش نر از مرکز اصلاح نژاد کشور و استان سمنان که حاصل انتقال جنین گاومیش های پر بازده ایتالیایی می باشد این مرکز قادر خواهد بود در سالجاری اسپرم آن را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار پرورش دهندگان قرار دهد .

قربان نژاد ادامه داد: با تولید این نوع اسپرم امکان عرضه اسپرم های مختلف گاومیش های داخلی ( گاو میش های آذربایجانی ، خوزستانی و غیره) در کنار اسپرم های گاومیش های ایتالیایی در داخل کشور فراهم شده و قدم اساسی در راستای پرورش این دام مفید برداشته خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر