کد خبر: 902542
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
پیشکسوت جامعه پزشکی کشور خبر داد
پیشکسوت جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه ۱۹ هزار خانه بهداشت با ۳۰ هزار بهورز در کشور فعالیت دارند، گفت: توجه به مجمع سلامت جامعه را از خطر بیماری‌های غیرواگیر نجات می‌دهد.

حسین ملک‌افضلی در نخستین مجمع سلامت استان سمنان اظهار کرد: آنچه تحت عنوان مجمع سلامت مطرح است، درواقع به‌گونه‌ای یک نوع تفکر و راهبرد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال هفتادمین سال تأسیس بهداشت جهانی و هدف آن ارتقای سلامت دنیاست، ادامه داد: امروز چهلمین سال حرکت سازمان بهداشت جهانی در زمینه مراقبت از بهداشت اولیه است.

استاد برجسته حوزه سلامت گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار خانه بهداشت با ۳۰ هزار بهورز در کشور فعالیت دارند و به برکت این خدمات امروز شاهد هیچ‌گونه بیماری خطرناکی چون کزاز، دیفتری، سرخک و سیاه‌سرفه نیستیم و حدود ۲۰ سال است که از کزاز خبری نیست.

ملک‌افضلی بیان کرد: بیماری سرخک، دیفتری و سیاه‌سرفه در سال ۶۳ حدود ۳۵ هزار نفر را به کام مرگ کشاند و امروز این رقم به زیر ۵۰ نفر رسیده و شاخص مرگ و میر کودکان کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین در امر توسعه دانشگاه‌ها از ۱۰ تای اول انقلاب به ۶۰ واحد رسیده و این دانشگاه‌ها پوشش همگانی سلامت را شکل دادند و این حرکت باعث شد سلامت در جامعه تحقق یابد.

پیشکسوت جامعه پزشکی کشور از بیماری‌های غیرواگیر به‌عنوان خطری برای سلامت جامعه یاد کرد و افزود: آنچه امروز می‌تواند جامعه را از خطر این بیماری‌ها همچون بیماری‌های حاد تنفسی، قلب و عروق و آسیب‌های اجتماعی نجات دهد، توجه به مجمع سلامت است.

ملک‌افضلی برای تحقق این مهم بر توجه به سواد سلامت، مشارکت مردم به‌صورت سازمان‌یافته و آگاهانه و همکاری همگان تأکید کرد و گفت: با تحقق سلامت جامعه امید به زندگی که امروز در سن ۷۵ سال است به ۸۵ سال افزایش می‌یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر