کد خبر: 902321
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
معاون استاندار سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: مسؤولان باید منطبق با جایگاه معلمی، تصمیمات معیشتی درخور این جایگاه بگیرند.

سعید ناجی در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیران، رؤسا و کارشناسان حراست شهرستان‌ها و مناطق استان اظهار کرد: نگاه خاصی که به شأن و کرامت معلم در جامعه وجود دارد، برخاسته از نقش معلم در جامعه است.

وی با بیان اینکه معلمان با تلاش و کوشش در عرصه دانایی مسیر و حرکت آینده را مشخص می‌کنند، گفت: گفت‌وگو و تعامل از موضوعات مهمی بوده که باید در مدارس و آموزش و پرورش به آن پرداخته شود؛ چراکه این امر نویدبخش آینده‌ای بهتر برای کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: نقش معلمی و آموزش و پرورش، فرهنگ‌سازی و توجه دادن مردم در به کار بردن شیوه‌ها و اعمال رفتارهای خاص در مواجهه با موضوعات خاص است.

ناجی بیان داشت: تقویت خودباوری و غرور ملی در دانش‌آموزان، تسهیل‌گر دستیابی به نتایج و اقدامات درست برنامه‌های محوری است و هفته معلم را باید از رفتارها و فعالیت‌های کلیشه‌ای خارج کنیم.

وی گفت: ارزش والای کار معلمی با هیچ‌چیز قابل ارزیابی و سنجش نیست و معلمی جلوه‌ای از عشق و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: مسئولان باید منطبق با جایگاه معلمی، تصمیمات معیشتی درخور این جایگاه بگیرند.

ناجی بیان کرد: باید جایگاه معلم در جامعه تبیین و پرداخته و شأن و منزلت معلم در بین آحاد مردم حفظ شود.

وی بیان کرد: معلمان باید اندیشه‌های بزرگان را در کلاس‌های درس برای دانش آموزان بازگو کنند و اندیشه‌های شهید مطهری به‌عنوان الگو معلمان در جامعه دانش‌آموزی تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: برنامه‌های هفته معلم باید شادابی داشته باشد تا معلمان بانشاط در کلاس‌های درس حاضر شوند و روحیه نشاط و شادابی را در دانش آموزان تزریق کنند.

ناجی گفت: ایام هفته معلم بهانه‌ای است تا ما را در ارتباط به جایگاه و شأن معلم و پیوند این جایگاه با نقش و تأثیرگذاری آن در جامعه به تفکر وادارد تا در جهت رفع مشکلات معلمان قدم برداریم.

وی با بیان اینکه معلمان هستند که مسؤولان و مدیران آینده را تربیت می‌کنند و می‌سازند، افزود:

معلمان تأثیرگذاری زیادی بر تفکرات و اندیشه‌های انسان‌ها دارند و میزان تأثیرگذاری معلمان در شکل دادن رفتار فردی و اجتماعی ما انسان‌ها بسیار بالا بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر