کد خبر: 902314
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت: تاکنون در دولت تدبیر و امید چهار هزار میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری این استان جذب شده است.

محمد جهانشاهی افزود : ظرفیت اقامتی استان در دولت تدبیر و امید 2 برابر شده است که باید با توسعه بخش گردشگری برای افزایش اشتغال در این بخش از اقتصاد استان تلاش کرد.
وی اظهارداشت : ‌اکنون طرح‌هایی که این اداره کل با جذب سرمایه گذار در حال ساخت دارد،حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری این طرح ها گامی ارزشمند برای رونق کسب و کار در بخش گردشگری استان برداشته می شود.
وی خاطرنشان کرد : جذب گردشگران و افزایش ماندگاری آنان در سال جاری در دستور کار این نهاد قرار دارد و در 2 سال گذشته ظرفیت اقامتی استان، یکهزار و 200 نفر شب افزایش‌یافته است.
جهانشاهی ادامه داد : سه هتل در چند سال گذشته در استان سمنان به بهره برداری رسید و تا پایان سال جاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی 2 هتل دیگر در استان آغاز بکار می کند.
وی یادآور شد : یکی از لوازم حمایت از کالای ایرانی ، رونق صنعت گردشگری در کشور است که باید با فراهم کردن زیرساخت برای جذب حداکثری مسافران بین راهی در استان تلاش کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان تصریح کرد : باید برای افزایش اشتغال در سمنان زیرساخت های گردشگری مهیا شود و نخستین ضرورت توسعه گردشگری، امنیت است که در استان این امر محقق شده است.
وی بیان داشت : گردشگری یکی از محورهای توسعه است که تمامی مدیران استان بر آن اتفاق‌نظر دارند که یکی از زیربناهای اساسی آن ایجاد نظم، آرامش و امنیت برای گردشگران در سطح جاده‌ها و اماکن گردشگری محسوب می‌شود.
در استان سمنان تاکنون 40 روستای هدف گردشگری شناسایی شده و 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری در منطقه روستایی سمنان احداث شده است.
649 آثار تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه های باستانی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، قلعه سارو ، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد امام ، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی شاخص در فهرست ملی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر