کد خبر: 902110
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی به نگرانی برخی از مردم در شهر جدید سهند تا زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: احداث مدارس مورد نیاز باید تا شهریور تمام شده و به آموزش و پرورش تحویل داده شود تا دغدغه‌ای برای خانواده‌های ساکن در شهر جدید سهند وجود نداشته باشد.

مجید خدابخش  در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه انتخاب بانوان و به‌کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اظهار کرد: در اداره کل آموزش و پرورش استان اقدامات خوبی در راستای برنامه دولت انجام شده و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز از این اقدامات تبعیت کنند.

وی افزود: سایر دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌ها نیز باید در زمینه انتخاب بانوان و به‌کارگیری جوانان در سطوح مدیریتی اقدام کنند.

خدابخش با بیان اینکه ماموریت پیامبر اسلام (ص) قطعاً تعلیم و تربیت بود، گفت: از دیدگاه خداوند متعال جامعه ایده‌آل باید در مسیر  تعلیم و تربیت باشد و این موضوع بسیار مهم است چرا که اگر انسان تربیت نشود تعلیم هر اندازه هم گسترده و عمیق باشد، به همان اندازه می‌تواند جامعه را تخریب کند.

وی با بیان اینکه برای مدیریت علم و جلوگیری از تخریب علم، تزکیه و تربیت نیاز است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از رسالت پیامبران به وسیله دستگاه آموزش و پرورش در جامعه پیاده شده و تحقق می‌یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از تمام پیشنهادات هفته معلم استقبال می‌کنیم و باید تلاش کنیم با ابتکارات جدید برنامه‌های مختلفی به ویژه برای پیشکسوتان تاثیرگذار در حوزه آموزش و پرورش انجام شود.

خدابخش با بیان اینکه هفته بزرگداشت معلم فرصتی بسیار خوبی است، تاکید کرد: باید در تبریز و سایر شهرستان‌های استان فضایی برای معلمان ایجاد کنیم تا مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و ما نیز با جمع‌بندی این مسائل را پیگیری و حل کنیم.

وی گفت: چند سال است که در کشور سرمایه‌های اجتماعی و جایگاه اقشار مختلف جامعه از نظر مردم مورد مطالعه قرار می‌گیرد که خوشبختانه در این نظرسنجی معلمان در جایگاه اول قرار دارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: زمانی که مردم کودکان خود را به مدارس امانت می‌دهند این موضوع نشان می‌دهد مردم به این دستگاه اعتماد دارند و در این زمینه آموزش و پرورش توانسته است رسالت اصلی تعلیم و تربیت و اعتمادسازی را به نحو احسن انجام دهد. 

خدابخش ضمن تقدیر و تشکر از مجری طرح درختکاری 36 هزار اصله نهال به یاد دانش‌آموزان شهید گفت: خوشبختانه همکاری آموزش و پرورش در این زمینه نتیجه‌بخش بوده است و مشارکت 2018 دانش‌آموز در کاشت 36 هزار اصله درخت به یاد شهیدان فکر خوب و ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه در طرح درختکاری 36 اصله نهال اطلاع رسانی کمی انجام شده است، افزود: در دنیا از این ظرفیت‌ها  زیاد استفاده می‌شود بنابراین ما نیز باید به مرور از ظرفیت‌های حرکت‌های جمعی استفاده کنیم همان‌گونه در طول هشت سال دفاع مقدس از این ظرفیت، همکاری و مشارکت جمعی به نحو احسن استفاده کردیم.

وی به نگرانی برخی از مردم در شهر جدید سهند تا زمان بازگشایی مدارس اشاره کرد و بیان داشت: احداث مدارس مورد نیاز باید تا شهریور تمام شده و به آموزش و پرورش تحویل داده شود تا دغدغه‌ای برای خانواده‌های ساکن در شهر جدید سهند وجود نداشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر