کد خبر: 901756
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
علی مرادی

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: ما از سیاست مبارزه با دوپینگ حمایت می کنیم اما تصمیمی که در مورد کاهش سهمیه المپیک کشورهایی نظیر ایران گرفته شد ناعادلانه بوده است و به آن اعتراض خواهیم کرد.

علی مرادی در گفتگو با ایسنا درباره تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری مبنی بر اینکه سهمیه المپیک کشورها براساس تعداد دوپینگی که از سال 2008 تا 2020 دارند کاهش می یابد و ایران هم با 10 نمونه مثبت تنها چهار سهمیه مردان و زنان( هر کدام دو سهمیه) در المپیک توکیو خواهد گرفت، تصریح کرد: این تصمیمی که هیات رییسه فدراسیون جهانی گرفته به کشورها ابلاغ شده است و ما نیز آن را دریافت کرده‌ایم. ما به شدت از سیاست های مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی وزنه برداری حمایت می کنیم اما ایران مدت سه سال است که مورد خاصی نداشته و حتی توانسته به صورت پاک قهرمان جهان شود از این رو این تصمیم را عادلانه نمی دانیم.
 او ادامه داد: مطمئنا اعتراض خودمان را اعلام می کنیم تا هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه برداری مجددا بررسی های بهتری را انجام دهد. احساس می کنم حق کشورهایی که با دوپینگ مبارزه می کنند رعایت نشده است. ما از تمام سیاست های مبارزه با دوپینگ فدراسیون جهانی و شخص تاماش آیان ( رییس فدراسیون جهانی) حمایت می کنیم حتی خودمان در حاشیه مسابقات جام فجر کلاس های مبارزه با دوپینگ را در بالاترین سطح برگزار کردیم و در این سالها 500 آزمایش دوپینگ از وزنه برداران خود گرفته ایم از این رو حرف اول ما عادلانه تصمیم گرفتن است و این مسئله که برای ما دو سهمیه مردان و دو سهمیه زنان در نظر گرفته شده است نیاز به تجدید نظر دارد.
رییس فدراسیون وزنه برداری با این که انتظار دارد حق ایران ضایع نشود، تصریح کرد:درست است از سال 2008 تا سه سال پیش 10 نمونه مثبت داشته باشیم اما در این سه سال که ما آمده ایم تلاش های زیادی برای مبارزه با دوپینگ انجام داده ایم وحتی اعلام کرده ایم چنانچه وزنه بردار خارج از اردو ی تیم ملی باشد و با اجازه سرمربی تیم های ملی چند روز به خانه برود، در خانه خودش هم به سراغش می رویم و باید تست دوپینگ دهد. از این رو کشورهایی مانند ما واقعا دارند زحمت می کشند  و پاک جلو می روند بنابراین انتظارم از تاماش آیان شخص اول وزنه برداری جهان این است که اجازه ندهد حق کشورهایی مانند ایران که در جهت مبارزه با دوپینگ تلاش کرده اند، ضایع شود. عادلانه تصمیم گیری شود نه اینکه تحت نفوذ برخی کشورها در فدراسیون جهانی چنین تصمیماتی گرفته شود.
ما حتی این پیشنهاد را داریم از سهمیه کشورهایی که در این مدت باقی مانده تا المپیک توکیو دوپینگشان مثبت می شود کم و به کشورهایی مانند ما که در جهت مبارزه با دوپینگ تلاش می کنند، اضافه شود.
او افزود: من این تصمیم را به عنوان یک کارشناس خبره نمی توانم بپذیرم چراکه دارم می بینم وزنه برداری در جهت توسعه  و مبارزه با دوپینگ دارد تلاش می کند و قدم هایی را برداشته است و انتظار داریم که حمایت شویم. الان دو سهمیه المپیک به ما می دهند و با این دو سهمیه چه کار کنیم؟ مثلا می توانیم در فوق سنگین که همیشه مدعی بوده ایم نماینده ای نداشته باشیم؟ من این مسئله را با رسانه های بین المللی مطرح می کنم و فدراسیون جهانی باید بشوند که این تصمیم عادلانه نبوده است.
 مرادی در پاسخ به این پرسش که نامه اعتراضی به فدراسیون جهانی ارسال خواهد کرد یا خیر، گفت:100 درصد موضوع را پیگیری خواهم کرد.من ار سیاست های آیان در جهت مبارزه با دوپینگ حمایت می کنم اما این تصمیم تحت نفوذ عده ای خاص در فدراسیون جهانی گرفته شده است و آن زمان که می گفتم باید در فدراسیون جهانی نماینده داشته باشیم برای همین مسائل بود  و از الان دارند دست ما را در المپیک می بندند.  ایران برای رشد و ارتقا وزنه برداری به عنوان یک رشته سنتی، ملی و تاریخی خود هزینه های بسیاری پرداخت می کند  از این رو مسئولان، مردم و رسانه ها از من می خواهند که موضوع را با شدت پیگیری کنم  و انتظار دارم فدراسیون جهانی بر روی این موضوع تجدید نظر کند . من نقطه نظرات  خودمان را که نشات گرفته از نقطه نظرات مسئولان ارشد ورزش کشور از جمله کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است، در اسرع وقت به فدراسیون بین المللی ارسال خواهم کرد.
 انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار