کد خبر: 901734
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس معتقد است که قانون برای حذف کنکور وجود دارد و وزارت علوم باید آن‌ها را اجرایی کند.
 
تسنیم: داوود محمدی نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا کنکور در سال جاری حذف می‌شود، اظهار داشت: حذف کنکور از جمله وظایف وزارت علوم است که سازمان سنجش باید تمهیدات لازم را در این زمینه بیاندیشد.

وی با بیان اینکه مسئولان سازمان سنجش در زمینه حذف کنکور مشکلات و معضلاتی جدی را عنوان می‌کنند که باید برای آن‌ها راه حل یافت، افزود: برای مثال دانشگاه‌های دولتی متقاضیان زیادی دارد و می‌توان گفت: تقریبا ۶۰ الی ۷۰ درصد دانش آموزان رشته ریاضی می‌خواهند که به دانشگاه تهران و یا دانشگاه علم صنعت بروند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر اینکه حذف کنکور از وظایف وزارت آموزش و پرورش نیست، گفت:، اما امکانات و داده‌های لازم را باید این وزارتخانه در اختیار قرار دهد تا وزارت علوم بتواند دانشجویان را انتخاب کند لذا این هماهنگی‌ها باید به وجود بیاید تا زمینه اجرای حذف کنکور فراهم شود.

محمدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش نیز این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: در این زمینه قانون لازم وجود دارد و از وزارت آموزش و پرورش و علوم می‌خواهیم که قانون را در این زمینه اجرا کنند، البته زمینه و بستر لازم برای اجرای این قانون باید فراهم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا کنکور در سال ۹۷ حذف می‌شود، اظهار داشت: حذف کنکور دفعتاً امکان‌پذیر نیست و ما باید تدریجاً به طرح نهایی نزدیک شویم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید اطلاعات دانش‌آموزان در دوران تحصیل را به گونه‌ای تنظیم کند که بتوان از این داده‌ها در جذب دانشجو استفاده کرد، گفت: از سوی دیگر نیز باید زمینه فرهنگی برای خانواده‌ها و داوطلبان فراهم شود و آن‌ها بپذیرند که براساس داده‌های آموزش و پرورش در دوران تحصیل فرد می‌تواند به دانشگاه ورود پیدا کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار