کد خبر: 901512
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
منابع خبری می‌گویند که طی ۲۴ ساعت اخیر آمریکا و متحدانش تحرکات نظامی را در راستای لفاظیهایشان در زمینه اقدام نظامی علیه سوریه انجام داده‌اند.
 
فارس: همزمان با گمانه زین‌ها مبنی بر اقدام نظامی آمریکا و متحدانش علیع سوریه، شبکه الجزیره گزارش داد که تعدادی از هواپیما‌ها و جنگنده‌های آمریکایی سه شنبه شب در مرز عراق با سوریه به پرواز درآمده و به گشت زنی پرداختند.

الجزیره حضور هواپیما‌های آمریکایی در مرز سوریه را سنگین و ملموس گزارش کرده است.

برخی منابع خبری دیگر نیز از به پرواز درآمدن هواپیما‌های نظامی آمریکا و فرانسه بر فراز اردن خبر داده اند.

شبکه خبری فاکس نیوز روز سه شنبه گزارش داد، ناوگروه تهاجمی آمریکایی «یواس‌اس هری ترومن» روز چهارشنبه پایگاه دریایی آمریکا در شهر «نورفک» ایالت «ویرجینیا» را برای استقرار در آسیای غربی و اروپا ترک خواهد کرد.

طبق بیانیه وزارت دفاع آمریکا، مأموریت این ناوگروه «عملیات امنیت دریایی و همکاری در عرصه‌های امنیتی در کنار متحدان و شریکان» و «قابلیت پاسخدهی به بحران و افزایش همکاری‌های امنیتی» در اروپا و غرب آسیا را شامل خواهد شد.

همزمان پایگاه خبری لوفیگارو از عملیات انتقال جنگنده‌های رافائل این کشور به مرز‌های شرقی به منظور مشارکت در حمله احتمالی علیه سوریه خبر داده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه سه شنبه شب در یک نشست خبری مشترک با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفته؛ ظرف چند روز آینده درباره اقدام نظامی در سوریه تصمیم‌گیری می‌کنیم. در صورتی که حمله‌ای صورت گیرد، علیه توانمندی‌های شیمیایی سوریه خواهد بود، نه متحدان دمشق.

پایگاه صهیونیستی آی ۲۴ هم به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده که ارزیابی‌ها و تجهیزات لازم از جمله ناو‌ها و موشک‌های کروز برای اقدام نظامی در سوریه آماده شده و استقرار یافته‌اند و ارتش آمریکا منتظر دستور ترامپ برای اقدام نظامی است.

تحرکات نظامی آمریکا و متحدانش در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته این کشور‌ها ۲ قطعنامه پیشنهادی روسیه برای بررسی دقیق حمله شیمیایی صورت گرفته در دوما را وتو کردند و فرآیند دیپلماتیک را به شکست کشاندند.

این اقدامات آمریکا و متحدان غربی اش در حالی صورت میگیرد که روسیه نسبت به هرگونه حمله احتمالی علیه سوریه هشدار داده و گفته به آن پاسخ خواهد داد.

ولادیمیر چیزوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفته که مسکو نسبت به هرگونه اقدام نظامی توسط آمریکا و متحدانش علیه سوریه از کانال‌های دیپلماتیک، نظامی و به صورت علنی و خصوصی هشدار داده است.

الکساندر زاسیپکین سفیر روسیه در بیروت نیز گفته که اگر آمریکا علیه سوریه اقدام نظامی کند مسکو به آن پاسخ خواهد داد.

برخی منابع خبری هم می‌گویند که روسیه برای اولین بار هواپیما‌های پیشرفته ضد زیردریایی خود را در سوریه مستقر کرده است و تحرکاتی در پایگاه حمیمیم در سوریه از طرف مسکو و دمشق در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار