کد خبر: 901482
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی:
رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی گفت: حمایت از کالای ایرانی با شعار و چاپ سربرگ تحقق نمی‎یابد.

سیدباقر شریف‌زاده  در جلسه هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی با شعار و چاپ سربرگ تحقق نمی‎یابد؛ بلکه نیاز به بستر و محیط مناسب برای عرضه کالا در بازارهای جهانی، کاهش قیمت تمام شده، کیفیت مطلوب و بهره‌وری دارد که همه اینها مورد به مورد محل بحث و بررسی است.

وی افزود: قانون کار ما بهره‎وری ما را زیر سووال برده و نرخ بیمه ما 30 درصد از هر حقوق است که رقم بسیار به شمار می‌رود.

شریف‌زاده توضیح داد: از اول فروردین امسال تا دیروز افزایش غیر طبیعی را در قیمت ارز داشته‌ایم و اگر نتوانیم این موضوع را درست رصد کنیم انتظار غلطی در بین مردم ایجاد می‌شود و مدیران هم تصمیمات نادرستی می‌گیرند.

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی تصریح کرد یک سری از دلایل این اتفاق موارد سیاسی و ضد برجامی است، اما باید به یاد داشته باشیم سال گذشته دولت 11 هزار و 500 میلیارد تومان از جیب مردم به موسسات مالی داد و این نقدینگی وارد بازار و تبدیل به طلا و سکه شد.

شریف‌زاده تاکید کرد: امیدواریم دولت به تصمیمی که دیروز در ارتباط با نرخ ارز گرفت پایبند باشد؛ اینکه نرخ دلار به 4200 تومان برسد حرکت خوبی است و ما سپاسگذاریم اما اگر نرخ ارز به طور تدریجی تعدیل نشود فاجعه سال 90 تکرار خواهد شد.

این فعال اقتصادی در عین حال خاطرنشان کرد: تثبیت نرخ ارز زمانی صورت می‌‌گیرد که تورم زیر سه درصد باشد؛ لازمه شرایط امروز حرکت انقلابی دیروز دولت بود و امیدواریم توزیع خیابانی دلار نیز جمع شود که هیچ دولتی در برابر این رویه نمی‌تواند دوام بیاورد.

وی گفت: مهار کارشناسی تورم و تعدیل تدریجی نرخ ارز خواسته‌های تولیدکنندگان است تا از آشوب‌های روانی جامعه و سفته‌بازی ها جلوگیری کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر